Książki
- Dydaktyczne i pozadydaktyczne uwarunkowania efektów nauczania indywidualnego dzieci przewlekle chorych : (z badań uczniów klas III szkół podstawowych) / Beata Jachimczak. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2011. W 71729
- Dzieci z uszkodzonym słuchem / Joanna Kobosko, Joanna Kosmalowa. – Wyd. 2 rozszerz. i zm. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2005. W 66084, W 66085
- Dziecko z wadą słuchu w szkole podstawowej / wybór i oprac. Janina Wyczesany. – Kraków : „Sponsor”, 1992. W 45763, P 45764
- Edukacja dzieci z uszkodzeniem słuchu w społeczeństwie informacyjnym / Jolanta Zielińska. – Toruń : Adam Marszałek, 2005. W 54793
- Egzamin dla uczniów niesłyszących i słabo słyszących : klasa trzecia gimnazjum 2002 rok : informator / Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu. – Warszawa : Centralna Komisja Egzaminacyjna, 2000. W 2823 br.
- Intelektualna dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu : metody diagnozy, wersja werbalna i wersja w systemie językowo-migowym / Małgorzata Kupisiewicz. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1996. W 46780
- Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych / Marta Korendo. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, cop. 2009. W 65703, W 66310
- Język, komunikacja i zdolności poznawcze niesłyszących / Siegmund Prillwitz ; tł. [z niem.] Tomasz Duliński. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1996. W 46789
- Kolorowy świat liter. Z. 1 / Alicja Buława, Anna Prożych ; [il. Anna Sędziwy]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998. W 47352
- Kolorowy świat liter. Z. 2 / Alicja Buława, Anna Prożych ; [il. Anna Sędziwy]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998. W 47353
- Kolorowy świat liter. Z. 3 / Alicja Buława, Anna Prożych ; [il. Anna Sędziwy]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998. W 47354
- Kolorowy świat liter. Z. 4 / Alicja Buława, Anna Prożych ; [il. Anna Sędziwy]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998. W 47355
- Komputer w rozwoju sprawności komunikacyjnej dzieci niesłyszących / Jolanta Zielińska. – Toruń : Adam Marszałek, 2005. W 54796
- Metoda fonogestów w Stanach Zjednoczonych i w Polsce : wspomaganie rozwoju językowego dzieci i młodzieży z uszkodzonym słuchem / red. i tł. Ewa Domagała-Zyśk ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Katedra Pedagogiki Specjalnej. – Lublin : Wydawnictwo KUL, cop. 2009. W 64225
- Mowa dziecka : wychowanie dwujęzykowe dziecka niesłyszącego / Danielle Bouvet ; tł. [z fr.] Rafał Gałkowski. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1996. W 46759
- Możliwości i ograniczenia w realizacji programu nauczania (w klasie I szkoły dla dzieci głuchych) / pod red. Urszuli Eckert. – Warszawa : WSPS, 1983. W 32262
- Mój uczeń nie słyszy : poradnik dla nauczycieli szkół ogólnodostępnych / Urszula Buryn [ et al.]. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2001. W 2928 br.
- Mówimy z fonogestami : przewodnik dla rodziców i przyjaciół dzieci i młodzieży z uszkodzonym słuchem / Kazimiera Krakowiak, Jadwiga Sękowska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1996. W 46784
- Nauczanie dzieci głuchych razem ze słyszącymi : (badania i wnioski) / Kazimierz Kirejczyk. – Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1970. W 20642
- Nauczanie fizyki w szkole podstawowej dla głuchych / Witold Dróżdż, Wacława Jelska. – Warszawa : Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1979. W 24164
- Nauczanie języka polskiego w klasie 2 szkoły podstawowej dla głuchych / Irena Tułodziecka. – Warszawa : Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1977. W 19561
- Podstawy audiologii pedagogicznej / Gerhart Linder. – Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1976. W 17888
- Powodzenie szkolne w klasie I dzieci niedosłyszących / Maria Dubczyńska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. W 45222, W 43850
- Program pracy z dziećmi z wadą słuchu lub zagrożonymi wadą słuchu w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (0-6 lat) : poradnik dla nauczycieli i terapeutów / Joanna Szuchnik [et al.]. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005. W 3331 br., P 3332 br.
- Przewodnik metodyczny : [do podręczników] „W mieście i na wsi” oraz „Ćwiczenia w mówieniu, czytaniu i pisaniu” dla kl. III szkoły podstawowej dla głuchych / Irena Tułodziecka. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1979. W 23715
- Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy i myślenia dzieci z wadą słuchu : z możliwością zastosowania w terapii dzieci z zaburzeniami mowy / Małgorzata Młynarska, Tomasz Smereka. – Warszawa : Wydaw. Szkol. i Pedagog, 2000. W 48949
- Rehabilitacja małych dzieci z wadą słuchu / Maria Góralówna, Bożena Hołyńska. – Warszawa : Państ. Zakład Wydawnictw Lekarskich, 1984. W 33717, W 33718
- Relacje dziecka z wadą słuchu w szkole / Aneta Jegier, Magdalena Kosowska. – Warszawa : Difin, 2011. W 68080, W 68079
- Rozwijanie mowy dzieci głuchych w nauczaniu początkowym / Irena Stawowy-Wojnarowska. – Warszawa : Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1978. W 25529, W 20549, W 20980
- Rozwój językowy dziecka z uszkodzonym słuchem a integracja edukacyjna : model kształcenia integracyjnego / Grażyna Dryżałowska. – Wyd. 2 zm. i rozszerz. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2007. W 59275, W 59276
- Rozwój językowy dziecka z uszkodzonym słuchem a integracja edukacyjna : model kształcenia integracyjnego / Grażyna Dryżałowska. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 1997. W 62845
- Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu : model węgierski / Yvonne Csanyi ; tł. [z niem.] Beata Szymańska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994. W 45857, W 45858
- Sprawdzian dla uczniów niesłyszących i słabo słyszących kończących szkołę podstawową w 2002 roku : informator / Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu. – Warszawa : Centralna Komisja Egzaminacyjna, 2000. W 2819 br.
- Terapia psychopedagogiczna dzieci niepełnosprawnych w szkole masowej. Cz. 1-2, Dziecko z wadami słuchu w zespole klasowym, Pomoc psychopedagogiczna dziecku o obniżonej sprawności umysłowej / pod red. Janiny Wyczesany i Władysławy Pileckiej ; Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Oddział w Krakowie. – Kraków : Centrum Doskonalenia Nauczycieli im. Władysława Spasowskiego, 1990. W 1814 br.
- Terapia psychopedagogiczna dzieci niepełnosprawnych w szkole masowej. Cz. 3-4, Psychopedagogiczne podstawy organizacji procesu nauczania – uczenia się dziecka przewlekle chorego, Przepisy prawne / pod red. Janiny Wyczesany i Władysławy Pileckiej ; Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Oddział w Krakowie. – Kraków : Centrum Doskonalenia Nauczycieli im. Władysława Spasowskiego, 1990. W 1736 br.
- Uczeń z wadą słuchu chce zrozumieć świat : poradnik dla nauczycieli ogólnodostępnych szkół ponadpodstawowych / Urszula Buryn [et al.]. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005. W 3317 br., P 3318 br.
- Uczeń z wadą słuchu w szkole ogólnodostępnej : podstawy metodyki nauczania języków obcych / Ewa Domagała-Zyśk, Katarzyna Karpińska-Szaj. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2011. W 68492
- Wspomaganie rozwoju dziecka niesłyszącego : audiofonologia pedagogiczna / Bogdan Szczepankowski. – Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2009. W 64514, W 65893
- Wybrane zagadnienia z surdopedagogiki : materiały pomocnicze. T. 2 / pod red. Urszuli Eckert. – Warszawa : Wydaw. WSPS, 1980. W 27263
- Wybrane zagadnienia z surdopedagogiki : praca zbiorowa / pod red. U[rszuli] Eckert. T. 3. – Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 1982. W 29493
- Wychowanie słuchowo-werbalne dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym / Ewa Kulczycka. – Warszawa : Wydaw. Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2004. W 58922
- Wykorzystywanie aparatów w nauczaniu dzieci z wadami słuchu / Hanna Siedlanowska-Brzosko, Irena Stawowy-Wojnarowska. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1985. W 37310, W 37311, W 37312
- Wykorzystywanie aparatów w nauczaniu dzieci z wadami słuchu / Hanna Siedlanowska-Brzosko, Irena Stawowy-Wojnarowska. – Warszawa : Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 1975. W 21613
Artykuły z czasopism
- Bądź kulturalny : konspekty zajęć konkursowych dla niesłyszącej młodzieży młodszej – starsze klasy szkoły podstawowej i gimnazjum / Lidia Paterman, Bogdan Prus.// Wychowawca. – 2009, nr 5, s. 22
- Częściowa integracja / Grażyna Krupa.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1995, nr 4, s. 218-221
- Czynniki psychofizyczne warunkujące osiągnięcia szkolne uczniów z wadą słuchu / Beata Boksa.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2012, nr 1, s. 40-44
- Czynniki rodzinne warunkujące osiągnięcia szkolne dzieci niedosłyszących / Beata Boksa.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2012, nr 3, s. 52-55
- Czy społeczna integracja dzieci głuchych i słyszących jest możliwa? : pedagogiczne aspekty interakcji rówieśniczych / Agata Łukaszewicz-Orzechowska.// Kwartalnik Pedagogiczny 2008, nr 3, s. 101-112
- Diagnozowanie gotowości szkolnej dziecka z wadą słuchu w świetle nowej rzeczywistości edukacyjnej / Katarzyna Bieńkowska.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 3, s.174-183
- Dialog versus monolog: jak podtrzymywać kontakt wzrokowy z dzieckiem głuchym ? / Piotr Tomaszewski.// Kwartalnik Pedagogiczny. – 2006, nr 3, s. 43-56
- Dominika / Jolanta Dmowska-Kielar, Bożena Staśkowiak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 7, s. 423-424
- Dwujęzyczne nauczanie głuchych w Polsce / Małgorzata Czajkowska-Kisil.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 4, s. 265-275
- Dzieci z wadami słuchu / Krystyna Duda.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1997, nr 4, s. 243-244
- Dziecko niedosłyszące w mojej klasie / Ewa Kowalska.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.51-58
- Funkcjonowanie językowo – kulturowe osób niesłyszących w słyszącym społeczeństwie / Justyna Leszka.// Szkoła Specjalna. – 2008, nr 3, s. 192-200
- Gry dydaktyczne dla dzieci i młodzieży z niesprawnym narządem słuchu / Krzysztof Stolarski.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 3, s. 216-224
- Jak funkcjonuje dziecko z uszkodzonym narządem słuchu w szkole? / Anna Czyż.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2011, nr 3, s. 15-27
- Język ciszą zaklęty / Anna Brauze.// Polonistyka. – 2007, nr 9, s. 49-54
- Kolorowe wieże z klocków / Agnieszka Sicińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1997, nr 1, s. 53-54
- Kształcenie dzieci z wadą słuchu w systemie integracyjnym jako wyzwanie dla surdopedagogiki / Małgorzata Kupisiewicz.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 5, s. 330-337
- Metoda szybkiego wzbogacania kompetencji językowo-kulturowej i pojęciowej dzieci niesłyszących / Marcin Białas.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 3, s. 199-205
- Mistrz dobrego zachowania / Lidia Paterman, Bogdan Prus.// Wychowawca. – 2009, nr 5, s. 23
- Model diagnozy i terapii logopedycznej dzieci z rozległymi uszkodzeniami neurologicznymi / Elżbieta Maria Minczakiewicz.// Rewalidacja. – 2006, nr 2, s. 29-43
- Motywacja i ograniczenia percepcyjne dzieci niepełnosprawnych słuchowo w zakresie uczenia się języka angielskiego : (doniesienia z badań) / Jowita Żuk.// Szkoła Specjalna. – 2008, nr 1, s. 19-38
- Nauczanie języków obcych osób z uszkodzonym słuchem / Anna Zabajewska.// Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 7, s. 131-132
- Nauczanie ucznia z zaburzeniami słuchu w klasie integracyjnej : (historia przypadku opisana na bazie 6-letnich doświadczeń) / Barbara Bojar.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 81-84
- O uczeniu języka angielskiego uczniów niesłyszących / Ewa Domagała-Zyśk.// Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 7, s. 106-111
- Poglądy Marii Grzegorzewskiej na temat kształcenia dzieci z wadą słuchu / Beata Jackiewicz.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 5, s. 325-333
- Praca z dzieckiem niedosłyszącym / Anna Jakubiak.// Języki Obce w Szkole. – 2003, nr 3, s. 87-88
- Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki w szkole masowej / Jadwiga Smoleńska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2000, nr 6, s. 47-48
- Regulacje prawne w świetle specyfiki kształcenia i wychowania dzieci z dysfunkcją słuchu do uczestnictwa w kulturze fizycznej / Anna Zwierzchowska, Krzysztof Zwierzchowski.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2014, nr 2, s. 17-30
- Rehabilitacja językowa dzieci niesłyszących w Polsce / Marcin Białas.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 1, s. 21-36
- Rola wycieczek szkolnych, zielonych szkół w nauczaniu dzieci i młodzieży niesłyszącej / Alicja Kubiak.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 5, s. 364-373
- Rzeczywistość szkolna dziecka z głęboko uszkodzonym słuchem w integracji / Małgorzata Gulip.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 1, s. 47-51
- Scenariusz zajęć słuchowo-ruchowych dla klas integracyjnych z uczniem niesłyszącym / Marzena Czrnowska.// Nauczanie Początkowe. – 2008/2009, nr 4, s. 67-73
- Słyszący nauczyciel a świat i kultura niesłyszącego ucznia / Anna Dyjak.// Nauczanie Początkowe. – 2011/2012, nr 3, s. 33-40
- Uczeń z wadą słuchu / Aleksandra Kubala.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 4, s. 58-60
- Wpływ uszkodzeń narządu słuchu u dzieci na poszczególne aspekty gry w piłkę nożną / Tomasz Bauza, Krystian Wochna.// Lider. – 2011, nr 6, s. 9-10
- Wykorzystanie metody kombinowanej w edukacji dzieci niesłyszących / Katarzyna Wereszka.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 2, s. 154-156
- Zajęcia korekcyjne dla dziecka z niedosłuchem / Maria Morkisz.// Edukacja i Dialog. – 2004, nr 6, s. 48-51
- Znaczenie diagnozy i rehabilitacji ortoptycznej w nauce czytania u dzieci z zaburzeniami słuchu / Bożenna Odowska-Szlachcic.// Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 84-91
Zbiory audiowizualne
- Za szklaną ścianą. Cz. 3 [Film] / scen. i real. Magdalena Lewandowska. – Warszawa : WF „Dydakta”, 2000. DZS 2354
Internet
- Dzieci z wadą słuchu — specjalne potrzeby edukacyjne / Barbara Wiśniewska [on-line] [Dostęp 17.11.2014]. Dostępny w World Wide Web: http://www.pzg.lodz.pl/attachments/article/29/TSKG_13_wisniewska.pdf
- Edukacja głuchych : materiały konferencyjne / Rzecznik Praw Obywatelskich. Warszawa, 2014 [on-line] [Dostęp 17.11.2014]. Dostępny w World Wide Web: http://rpo.gov.pl/sites/default/files/Edukacja_gluchych_materialy_konferencyjne.pdf
- Edukacja niesłyszących : publikacja konferencyjna / red. Ewa Twardowska i Małgorzata Kowalska. Łódź : Polski Związek Głuchych Oddział Łódzki, 2011 [on-line] [Dostęp 17.11.2014]. Dostępny w World Wide Web: http://www.adam-europe.eu/prj/5431/prj/publikacja_Edukacja%20Nies%C5%82ysz%C4%85cych.pdf
- Metody komunikacji stosowane w surdopedagogice.Historia, stan obecny i tendencje rozwojowe / Beata Herominek [on-line] [Dostęp 17.11.2014]. Dostępny w World Wide Web: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:CMK2NoQt2XIJ:www.kotperski.strefa.pl/PubSOSW4/pro_bh_3.doc+&cd=12&hl=pl&ct=clnk&gl=pl
- Nauka czytania u małych dzieci niesłyszących / Jagoda Cieszyńska W: Audiofonologia Tom XIV, 1999 , s. 66-81 [on-line] [Dostęp 17.11.2014]. Dostępny w World Wide Web: http://ptnzs.org.pl/audiofonologia/AUDIOFONOLOGIA_TOM_XIV_1999/art5.pdf
- Proces rewalidacji uczniów niesłyszących / oprac. Bernardyna Anna Berestecka Wiśniewska [on-line] [Dostęp 17.11.2014]. Dostępny w World Wide Web: http://idn.org.pl/przemysl/swn/babzip.html
- Stowarzyszenie Rodziców, Terapeutów i Przyjaciół Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu „Decybelek” [on-line] [Dostęp 17.11.2014]. Dostępny w World Wide Web: http://www.decybelek.pl/
Oprac. Edyta Dobek