Zestawienie bibliograficzne za lata 2005-2016
Książki
- 40 lat ruchu Uniwersytetów Trzeciego Wieku w Polsce : 1975-2015 / [zespół red. Krystyna Bielowska, Krystyna Lewkowicz]. – Warszawa : Uniwersytet Trzeciego Wieku im. Haliny Szwarc : Fundacja „Ogólnopolskie Porozumienie Uniwersytetów Trzeciego Wieku”, 2014.
- Edukacja osób starszych : seniorzy w przestrzeni nowych mediów / Łukasz Tomczyk. – Warszawa:Difin,2015.
- Profesjonalny Uniwersytet Trzeciego Wieku : program edukacyjno-aktywizujący UTW : wybrane zagadnienia / Wiesława Borczyk, Zdzisława Zacłona. – Nowy Sącz : Ogólnopolska Federacja Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku, 2014.
- Socjologia jako społeczna terapia / red. nauk. Anna Wachowiak ; Polskie Towarzystwo Socjologiczne, Uniwersytet Zielonogórski. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, cop. 2008.
- Starzenie się a satysfakcja z życia / red. Stanisława Steuden, Mieczysław Marczuk ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Instytut Psychologii ; Towarzystwo Wolnej Wszechnicy Polskiej. Lubelski Uniwersytet Trzeciego Wieku. – Lublin : Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, cop. 2006.
- Tworzenie uniwersytetu trzeciego wieku – krok po kroku / Daniel Jachimowicz, Wojciech Nalepa. – Nowy Sącz : Ogólnopolska Federacja Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku, 2012.
- Uniwersytety trzeciego wieku : przeciw wykluczeniu, dla społeczeństwa wiedzy / red. nauk. Jacek Gulanowski.- Wrocław : Agencja Wydawnicza „Argi”, 2012.
Artykuły z czasopism
- Aktywizowanie mieszkańców domów pomocy społecznej / Anna Zawada.// Praca Socjalna. – 2007, nr 1, s. 90-96
- Człowiek starszy a edukacja : realizacja potrzeb samodoskonalenia i samokształcenia na przykładzie Dębickiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku / Joanna Garbulińska.// Ogrody Nauk i Sztuk. -2014. T. 4, s. 378-383
- Działalność uniwersytetów trzeciego wieku w aktywizacji seniorów / Agnieszka Regulska. // Roczniki Pedagogiczne. – 2012, T. 4, nr 1, s. 109-127
- Edukacja jako sposób przygotowania do starości / Małgorzata Dzięgielewska.// Chowanna. – 2009, T. 2, s. 49-62
- Edukacja medialna seniorów w kontekście rozwijającego się społeczeństwa informacyjnego / Paulina Woźniak-Chojnacka.// Dyskursy Młodych Andragogów. – 2015, [T.] 16, s. 175-185
- Edukacja seniorów priorytetem krajowym / Małgorzata Kacprzak.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 2, s. 59-62
- Kierunki rozwoju uniwersytetów trzeciego wieku / Andrzej Klimczuk.// E-Mentor. – 2013, nr 4, s. 72-77
- „Open Doors for Europe” – doświadczenia Lubelskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku / Małgorzata Maria Stanowska.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 2, s. 52-59
- Powołujemy Zwoleński Uniwersytet Seniorów / Henryk Bednarczyk, Maria Mendyk, Bogusława Jaworska.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 4, s. 91-94
- Problemy edukacyjne seniorów z Górnego Śląska na tle poczucia sensu życia w społeczeństwie wiedzy / Grażyna Kempa.// Chowanna. – 2012, t. 2, s. 415-428
- Rola uniwersytetów trzeciego wieku w aktywnym starzeniu się / Zofia Hasińska, Ewa Tracz.// Nauki Społeczne. – 2013, [nr] 1, s. 91-102
- Rola uniwersytetów trzeciego wieku w stymulowaniu aktywności społecznej i edukacyjnej osób starszych / Danuta Książek.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 1, s. 167-174
- Senior – (nie)zwykły uczeń w centrum zainteresowania glottodydaktyki / Joanna Kic-Drgas.// Lingwistyka Stosowana . – 2010, T. 3, s. 197-207
- Słuchacze uniwersytetów trzeciego wieku w rozbudowywaniu przestrzeni edukacyjnej / Grażyna Orzechowska.// Biblioteka Gerontologii Społecznej. – 2013, Nr 3, s. 127-136
- „Szkoła starości” – być, aby się uczyć / Agnieszka Stopińska-Pająk.// Chowanna. – 2009, T. 2, s. 11-23
- Uczelnia z misją – 35 lat działalności Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Szczecinie / Beata Bugajska.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2014, nr 1, s. 62-75
- Uniwersytet trzeciego wieku – centrum aktywności edukacyjnej w Uniwersytecie Wrocławskim / Aleksander Kobylarek.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2014, nr 1, nr 76-82
- Uniwersytet Trzeciego Wieku : edukacja zawsze na czasie / Anna Bielawska, Jadwiga Pieścikowska, Grażyna Bączyk, Monika Pyszczorska, Dorota Bernad, Beata Skokowska, Lucyna Gacek.// Nowiny Lekarskie. – 2012, nr 1, s. 80-83
- Uniwersytety trzeciego wieku : element edukacji permanentnej / Katarzyna Miska, Agnieszka Musolf-Parol.// Zamojskie Studia i Materiały. Seria Pedagogika. – 2011, Nr 1, s. 123-128
- Uniwersytety III wieku – fenomen współczesności / Stanisław Turowski.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2009, nr 1/2, s. 32-33
- Uniwersytet Trzeciego Wieku jako instytucja przeciwdziałająca marginalizacji osób starszych / Aleksandra Marcinkiewicz.// Ogrody Nauk i Sztuk. – 2012, T. 2, s. 458-467
- Uniwersytety trzeciego wieku jako nowa forma nauczania technologii informacyjnych / Iwona Chomiak-Orsa.// Informatyka Ekonomiczna. -2010, Nr 17, s. 49-58
- Uniwersytet Trzeciego Wieku jako instytucja aktywizująca osoby starsze : badania własne / Izabela Wróblewska, Jerzy Błaszczuk.// Nowiny Lekarskie. – 2012, nr 1, s. 31-35
- Uniwersytet trzeciego wieku jako instytucja realizująca ideę edukacji osób starszych / Paulina Świątek.// Studia Humanistyczne AGH . – 2012, T. 11, [z.] 1, s. 153-168
- Uniwersytet Trzeciego Wieku – przeszłość, teraźniejszość, przyszłość / Małgorzata Halicka, Krzysztof Czykier.// Edukacja. – 2009, nr 3, s. 132-137
- Uniwersytet trzeciego wieku w edukacji całożyciowej / Wanda Jakubaszek.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2014, nr 1, s. 83-98
- Uniwersytet trzeciego wieku wobec e-ekskluzji seniorów / Aleksander Marcinkiewicz.// Biblioteka Gerontologii Społecznej. – 2013, Nr 1/2, s. 133-143
- Uniwersytety III Wieku szansą na samorealizację / Joanna Garbulińska.// Pedagogika Katolicka. – 2013, nr 2, s. 129-137
- Zadania edukacyjno-wychowawcze nauczycieli uniwersytetu trzeciego wieku / Tomasz Kruszewski.// Studia Dydaktyczne. 2013, T. 24/25, s. 63-78
- Zapotrzebowanie na wsparcie słuchaczy Uniwerystetu Trzeciego Wieku a odczuwanie samotności i utrzymywanie kontaktów z rodziną / Lucyna Smoleń, Lucyna Gazdowicz, Anita Żyłka-Reut.// Acta Elbingensia : rocznik naukowy Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej. – 2011, T. 11, s. 38-46
Oprac. Edyta Dobek