TIK W EDUKACJI

Zestawienie bibliograficzne w wyborze książek i artykułów z czasopism dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce.

KSIĄŻKI

  1. B-learning w diagnozie i terapii logopedycznej dzieci / Joanna Jatkowska. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2019. W 81133
  2. Cyberprzestrzeń – człowiek – edukacja. T. 3, Mistrz i uczeń w cyberprzestrzeni / pod redakcją Macieja Tanasia i Sylwii Galanciak. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2018. W 79389, W 79656
  3. Cyberprzestrzeń – człowiek – edukacja. T. 4, Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej / pod redakcją Józefa Bednarka i Anny Andrzejewskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2018. W 79657
  4. Cyberzaburzenia : cyberuzależnienia / Mariusz Z. Jędrzejko, Agnieszka Taper, Tomasz Kozłowski. – Warszawa ; [Milanówek] : Centrum Profilaktyki Społecznej – Oficyna Wydawnicza von Velke ; Ostrowiec Świętokrzyski : Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim 2020. W 82268
  5. Działalność twórcza młodzieży szkolnej w cyberprzestrzeni a jej osiągnięcia edukacyjne / Anna Karolina Badora. – Lublin : Towarzystwo Naukowe KUL copyright 2019. W 81821
  6. Edukacja – relacja – zabawa : wieloaspektowość internetu w wymiarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży : obszary : internet – konteksty społeczne i prawne, internet – wybrane aspekty ochrony dzieci i młodzieży / redakcja naukowa Agnieszka Wrońska, Rafał Lew-Starowicz, Anna Rywczyńska ; [współpraca: Agnieszka Rybińska]. – Warszawa : Wydawnictwo FRSE 2019. W 81957
  7. Edukacja w cyfrowym świecie : edukacja 4.0 / Danuta Morańska, Marta Ciesielka, Mariusz Z. Jędrzejko. – Toruń : Akapit Wydawnictwo Edukacyjne 2020. W 84275
  8. Edukacja zdalna w cieniu pandemii – wielogłos akademicki / redakcja naukowa Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2021. P 84660, W 84587
  9. E-polonistyka / pod red. Aleksandry Dziak, Sławomira Jacka Żurka ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Wydział Nauk Humanistycznych. Instytut Filologii Polskiej. Katedra Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego. – Lublin : Wydawnictwo KUL 2009. W 64585
  10. IEdukacja : synergia nowych mediów i dydaktyki : ewolucja, antynomie, konteksty / Katarzyna Potyrała. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego 2017. W 77686
  11. Innowacje w edukacji w perspektywie jakości kształcenia / redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Karol Kowalczuk. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek ; [Białystok] : Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku 2019. W 80205
  12. Innowacje w edukacji w perspektywie jakości kształcenia / redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Karol Kowalczuk. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek ; [Białystok] : Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku 2019. W 80205
  13. Jak nie zgubić dziecka w sieci? / Zyta Czechowska, Mikołaj Marcela. – Warszawa : Muza 2021. W 83900
  14. Kształcenie zdalne : zmiany w polskiej edukacji po pierwszej dekadzie XXI w. / Mariusz Przybyła. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM 2021. W 84776, W 86877
  15. Mediatyzacja przestrzeni szkoły : tropy badawcze i implementacje / redakcja naukowa Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2019. P 84822, W 84586
  16. Nauczyciel a nowe technologie w szkole / redakcja naukowa Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2018. P 80282, W 80283, W 84585
  17. Nauczyciel a nowe technologie w szkole / redakcja naukowa Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2018. P 80282, W 80283, W 84585
  18. Nauka programowania w kontekście proksemiki / Kazimierz Mikulski. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2018. W 81174
  19. Q edukacji cyfrowej / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska. – Warszawa : Difin 2020. W 82079, W 82442
  20. Technologie informacyjne i komunikacyjne w pracy nauczyciela / Anna Śmigielska. – Warszawa : Wydaw. „Mikom” 2002. W 51132, W 51133, W 51134
  21. Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji / Tadeusz Barski. – Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego 2006. W 57293, W 57323
  22. Technologie informacyjno-komunikacyjne w funkcjonowaniu uczelni wyższych : wybrane konteksty / Beata Stachowiak. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika 2012. W 71143
  23. TIK w pigułce : narzędziownik nauczyciela / Maciej Danieluk. – Poznań : Edicon Centrum Rozwoju Edukacji 2019. W 84302

ARTYKUŁY Z CZASOPSIM

  1. Aplikacje do wizualizacji pojęć matematycznych / Hanna Basaj. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 1, s. 16-20
  2. Aplikacje i strony internetowe przydatne w nauczaniu prawdopodobieństwa / Justyna Klimczyk. // Matematyka. – 2022, nr 3, s. 14-17
  3. Audiodeskrypcja w nauczaniu – platforma ClipFlair. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2020/2021, nr 2, s. 125-148
  4. Blooket – wykorzystanie quizów w grach edukacyjnych / Hanna Basaj. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 16-18
  5. Co zrobić, żeby czas na lekcji szybko płynął? Kilka słów o metodach aktywizujących / Anna Grzybowska. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 2, s. 21-24
  6. CodeCogs – internetowy edytor równań jako pomoc podczas tworzenia cyfrowych materiałów dla uczniów / Hanna Basaj. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 49-52
  7. Cyfrowe notatki w edukacji wczesnoszkolnej / Dorota Janczak, Renata Rudnicka. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 2, s. 70-73
  8. Czego nauczyła nas zdalna edukacja? / Sylwia Pawłowska. // Remedium. – 2021, nr 7/8, s. 2-5
  9. Dobre praktyki wykorzystania WEB 2.0 i TIK w edukacji wczesnoszkolnej / Agnieszka Baska. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 37-42
  10. Dodatkowe rozszerzenia w Scratchu / Dariusz Fabicki, Bartłomiej Krowiak. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 1, s. 28-34
  11. Dwujęzyczne nauczanie przedmiotów przyrodniczych w szkole podstawowej z wykorzystaniem TIK / Anna Grzybowska, dr Artur Stępniak. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 1, s. 11-15
  12. ly – infografika – aktywizujące środowisko edukacyjne. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2020/2021, nr 2, 67-86
  13. Film w STEAM / Anna Równy. // Meritum. – 2022, nr 3, s. 76-83
  14. Genially – genialny program do tworzenia interaktywnych materiałów / Marta Wnukowicz. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 19-26
  15. Głuchy telefon (i nie tylko) jako element nowoczesnej lekcji / Bartłomiej Krowiak. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 77-83
  16. Innowacyjnie podczas dyskusji : jak wykorzystać Flipgrid w nauczaniu? / Joanna Kostrzewa. // Polonistyka. – 2021, nr 1, s. 34-35
  17. Internet Rzeczy – zjawisko rewolucjonizujące życie. Znajomość tej technologii i jej zagrożeń wśród osób 30+ = Internet of Things – a revolution of life. Awareness and level of saturation with the Internet of Things technology among people 30+ / Olga Pawłowska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2020, nr 2, s. 147-161
  18. Jak działają platformy edukacyjne? / Monika Sochacka. // Biblioteka w Szkole. – 2022, nr 2, s. 26-27
  19. Jak oceniać uczniów (nie tylko) w czasie pandemii z wykorzystaniem technologii na przykładzie Office 365 / Anna Grzybowska, Janusz S. Wierzbicki. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 2, s. 16-20
  20. Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, korzystając z narzędzi TIK / Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 1, s. 109-114
  21. Jak rozwijać kreatywność uczniów, wykorzystując nowoczesne technologie w edukacji? / Aleksandra Kubala-Kulpińska. // Życie Szkoły. – 2022, nr 8, s. 40-43
  22. Jak rozwijać kreatywność uczniów, wykorzystując nowoczesne technologie w edukacji? / Aleksandra Kubala-Kulpińska. // Głos Pedagogiczny. – 2021, nr 5, s. 24-25
  23. Klucz do grafiki 3D / Wanda Jochemczyk, Katarzyna Olędzka. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 67-70
  24. Kodowanie w szkole : korzyści i propozycje zabaw / Dorota Zając. // Życie Szkoły. – 2022, nr 10, s. 33-37
  25. Komputer dla najmłodszych wczoraj i dziś / Maciej Borowiecki. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 75-78
  26. Kosmiczna przyszłość / Anna Grzybowska, Elżbieta Kawecka, Elżbieta Pryłowska-Nowak. // Geografia w Szkole. – 2021, nr 1, s. 24-27
  27. Kształcenie mistrzowskie : od strategii do oceny efektów uczenia się / Alina Karaśkiewicz. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 1, s. 51-66
  28. Labirynt – historia sukcesów i porażek / Katarzyna Olędzka. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 1, s. 35-40
  29. Laboratoria przyszłości – Multimedia – wiele przydatnych pomysłów, narzędzi i aktywności dla uczniów / Dorota Janczak. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 13-15
  30. Laboratoria Przyszłości – szansą także dla bibliotek szkolnych / Agnieszka Halicka. // Biblioteka w Szkole. – 2022, nr 11, dod. Kompetentny Nauczyciel nr 3, s. 3-9
  31. Lekturoteka – czyli cyfrowe zasoby do pracy z lekturami / Magdalena Płatonow, Eliza Paternowska, Monika Żołędziejewska, Anna Giniewska. // Biblioteka w Szkole. – 2021, nr 4, s. 42-43
  32. Literkowy zawrót głowy / Renata Rudnicka. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 1, s. 41-46
  33. Meandry cyfrowej transformacji szkół / Dariusz Stachecki. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 75-79
  34. MIT APP Inventor i sztuczna inteligencja / Bartłomiej Krowiak. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 1, s. 33-44
  35. Moja pasja, która połączyła komputery i edukację / z Tadeuszem Kuranem – pomysłodawcą, założycielem i pierwszym Dyrektorem Ośrodka Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie rozmawia Grażyna Gregorczyk. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 3-12
  36. Mój nauczyciel hiszpańskiego – Internet / Witold Kranas. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 1, s. 21-27
  37. Narzędzia pracy zdalnej w doradztwie zawodowym – inspiracje i dobre praktyki / Monika Mazur-Mitrowska. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 20-30
  38. Narzędzia TIK dla nauczycieli WDŻ / Anna Grzybowska, Małgorzata Witecka. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 2, s. 38-42
  39. Narzędzia TIK w rozwijaniu czytelnictwa dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Zyta Czechowska. // Biblioteka w Szkole. – 2022, nr 4, dod. Kompetentny Nauczyciel nr 1, s. 25-29
  40. Narzędzia WEB 2.0 w nauczaniu i eksperymentowaniu, czyli historia pewnej lekcji biologii w dwóch odsłonach / Renata Sidoruk-Sołoducha. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 49-55
  41. O doświadczeniach edukacji informatycznej w Polsce, transformacji cyfrowej szkół i kształceniu kompetencji przyszłości / Z Rafałem Lew-Starowiczem, wiceprezesem Zarządu Fundacji EdTech Poland, do niedawna zastępcą dyrektora Departamentu Podręczników, Programów i Innowacji Ministerstwa Edukacji Narodowej rozmawia Grażyna Gregorczyk. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 2, s. 3-12
  42. O liczbach, algorytmach i komputerach słów kilka / Maciej Borowiecki. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 70-74
  43. O szkole, roli nauczyciela i nowych technologii / oraz o pracy Komisji Edukacji, Nauki i Szkolnictwa Wyższego Sejmiku Województwa Mazowieckiego z Krzysztofem Skolimowskim, przewodniczącym Komisji oraz Zastępcą Burmistrza Dzielnicy Warszawa-Mokotów rozmawia Dorota Janczak. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 2, s. 3-5
  44. Od Elementów Informatyki po Informatykę dla wszystkich uczniów / Maciej M. Sysło. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 53-69
  45. Pokazać więcej – zrozumieć lepiej, czyli TIK na lekcjach chemii / Justyna Kamińska. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 56-60
  46. Praca nad motywacją z wykorzystaniem narzędzi dostępnych w chmurze / Robert Baca. // Matematyka. – 2021, nr 4, s. 43-47
  47. Programujemy mobilnie / Agnieszka Borowiecka. // W Cyfrowej Szkole. – 2020, nr 4, s. 36-44
  48. Programujemy z robotami – Dash i Cue / Bartłomiej Krowiak. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 39-45
  49. Programujemy z robotami – Photon / Bartłomiej Krowiak. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 32-38
  50. Projekty międzynarodowe inspiracją do rozwoju nowoczesnej edukacji / z Elżbietą Kawecką rozmawiają Elżbieta Pryłowska-Nowak i Anna Grzybowska. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 1, s. 5-10
  51. Przegląd wybranych narzędzi w zdalnym kształceniu językowym / Sabina Mężyk. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 119-131
  52. Przestrzeń łącząca sztukę i technologię / Aleksandra Banach. // Meritum. – 2022, nr 3, s. 69-75
  53. Robot Photon wspiera czytelnictwo / Edyta Borowicz-Czuchryta. // Biblioteka w Szkole. – 2022, nr 7/8, dod. Kompetentny Nauczyciel nr 2, s. 9-11
  54. Rozwijanie receptywnych i produktywnych umiejętności językowych z wykorzystaniem narzędzi WEB 2.0 – dobre praktyki / Iwona Gryz. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 8-19
  55. Rozwój technologiczny wyzwaniem dla szkoły i nauczycieli / z Aurelią Michałowską, Mazowieckim Kuratorem Oświaty rozmawia Elżbieta Pryłowska-Nowak. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 1, s. 3-4
  56. SELFIE dla szkół – narzędzie ewaluacji wdrożenia technologii cyfrowych w szkołach = SELFIE – a tool designed to help schools embed digital technologies into teaching, learning and assessment / Justyna Wiśniewska, Maria Trzcińska-Król. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2021, nr 2, s. 151-164
  57. Serwisy z manipulatorami jako pomoc dydaktyczna w nauce matematyki / Justyna Klimczyk. // Matematyka. – 2022, nr 5, s. 46-49
  58. Sposób na powtórzenie : czyli superagenci w akcji / Agnieszka Pabiniak. // Matematyka. – 2021, nr 5, s. 42-45
  59. STEAM w realizacji projektów międzynarodowych : czyli odkrywanie praw nauki poprzez eksperyment artystyczny / Tomasz Ordza. // Meritum. – 2022, nr 3, s. 84-89
  60. Synteza sztuk w architekturze. Zastosowanie internetowych platform edukacyjnych na lekcjach języka polskiego / Ewa Palka. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2022/2023, nr 2, s. 145-169
  61. Sztuczna inteligencja wkroczyła do polskich szkół / Z Tomaszem Hodakowskim, menedżerem ds. sektora edukacji w regionie EMEA, Intel, członkiem Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji rozmawia Grażyna Gregorczyk. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 3-12
  62. Światłem ekranu w mrok epidemii : czyli zaaplikujmy sobie aplikacje / Bartłomiej Janicki. // Wiadomości Historyczne. – 2021, nr 3, s. 17-20
  63. Tablica online specjalnie zaprojektowana na lekcje matematyki / Hanna Basaj. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 61-66
  64. Technologia informatyczna w edukacji stacjonarnej i zdalnej / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny. – 2020, nr 12 / 2021, nr 1 (121), s. 56-59
  65. Technologia informatyczna w edukacji stacjonarnej i zdalnej / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny. – 2021, nr 5, s. 20-23
  66. The effect of using a language games-based electronic program on acquiring oral skills : experiences of adult english learners during the COVID-19 pandemic = Wpływ korzystania z elektronicznego programu do nauki języka obcego opartego na grach edukacyjnych na nabywanie umiejętności wypowiadania się : doświadczenia osób dorosłych uczących się języka angielskiego podczas pandemii COVID-19 / Mohamad Ahmad Saleem Khasawneh. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2021, nr 1, s. 13-24
  67. The unteachables : czyli Nowa generacja uczniów w systemie oświaty / Iwona Moczydłowska. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 1, s. 41-50
  68. TIK na lekcjach fizyki / Arleta Biegańska. // Fizyka w Szkole. – 2020, nr 6, s. 31-33
  69. TIK w pracy nauczyciela bibliotekarza / Joanita Nawrocka. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 1, s. 10
  70. Trudny czas – dobry czas na nowe wyzwania w pracy bibliotekarza / Stella Gołąb-Szlejf, Zuzanna Wawrzyniak. // Biblioteka w Szkole. – 2021, nr 3, s. 40-41
  71. Uczymy komputer analizować irysy / Jarosław Biszczuk. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 1, s. 57-60
  72. W drodze do e-rozwoju – prezentacja wybranych e-zasobów artystycznych / Aleksandra Banach, Marzena Dżuman. // Meritum. – 2022, nr 3, s. 136-146
  73. Wakelet i Genially w edukacji / Marta Wnukowicz. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 84-90
  74. Warto wiedzieć. Kamera i smartfon / UODO, oprac. Michał Grześlak. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 1, s. 53-55
  75. Wartość WEB 2.0 tworzą użytkownicy / Elżbieta Pryłowska-Nowak. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 2-7
  76. WCAG – nie taki diabeł straszny… / Beata Rząca. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 89-95
  77. Me. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2020/2021, nr 2, s. 87-123
  78. Wspomaganie zdalnego nauczania przedmiotów ścisłych zasobami Scientix / Elżbieta Kawecka. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 1, s. 29-32
  79. Wybrane programy i aplikacje do kształcenia zawodowego / Bartosz Kiszewski. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 79-84
  80. Wyjdź poza kartkę, : czyli Nietypowe pomysły na powtórki materiału z wykorzystaniem narzędzi rozszerzonej rzeczywistości / Joanna Kostrzewa. // Polonistyka. – 2021, nr 2, s. 21-23
  81. Wykorzystanie nowych technologii w edukacji włączającej / Małgorzata Nowicka. // Głos Pedagogiczny. – 2022, nr 11 (136), s. 50-54
  82. Z narzędziownika nowoczesnego edukatora / Monika Khan. // Biblioteka w Szkole. – 2022, nr 7/8, dod. Kompetentny Nauczyciel nr 2, s. 3-5
  83. Zamiast białej kredy i czarnej tablicy / Katarzyna Deleżyńska. // Języki Obce w Szkole. – 2022, nr 1, s. 109-113
  84. Zanim dopadnie nas burza / Dariusz Brzuska. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 71-76
  85. Zastosowanie nowoczesnych programów i aplikacji muzycznych w edukacji pozalekcyjnej dzieci i młodzieży / Kamil Trzebiński. // Wychowanie Muzyczne w Szkole. – 2022, nr 4, s. 64-69
  86. Zastosowanie VR / AR / gier w kształceniu i egzaminach zawodowych / Bartosz Kiszewski. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 67-71
  87. Zdalne nauczanie matematyki na platformie GeoGebra / Hanna Basaj. // W Cyfrowej Szkole. – 2020, nr 3, s. 17-22

Oprac. Małgorzata Stepnowska

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót