METODY AKTYWIZUJĄCE

Zestawienie bibliograficzne książek i artykułów z czasopism za lata 2008-2019 dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce

Książka

  1. Edukacja kreatywna / Anna Sajdak. – Kraków : Wydawnictwo WAM, 2008. Sygn. W 73216, W 62476
  2. Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010.  Sygn. W 72614
  3. Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009. Sygn. W 72605, W 65672,  P 64795
  4. Gotowe scenariusze lekcji aktywizujących czyli jak odkleić dziecko od krzesełka i przywrócić mu wyobraźnię / Elżbieta Drygas. – Poznań : Wydawnictwo Publicat, [2014]. Sygn. W 75099
  5. Jak bawić się i uczyć z pasją? : zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi / Dorota Kamińska. – Kraków : Centrum Edukacji „Bliżej Przedszkola”, 2017. Sygn. W 77475
  6. Kraina kreatywności : sposoby przeciwdziałania rutynie w pracy z dziećmi poprzez ekspresję twórczą i artystyczną / Danuta Krzywoń ; przy współpr. Hewilii Hetmańczyk. – Sosnowiec : Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, 2008. Sygn. W 64193, W 65563, P 64192
  7. Mała Akademia Smoka Bazyla : edukacja matematyczna przez cały rok / Małgorzata Mirowska. – Poznań : Oficyna MM Wydawnictwo Prawnicze, 2015. Sygn. W 77877
  8. Matematyka dla dzieci : pomoc dla nauczycieli przedszkoli i klas I-III szkoły podstawowej : z Jackiem w świat / Krystyna Dąbek. – Opole : Wydawnictwo Nowik, 2015. Sygn. W 77879
  9. Metody aktywizujące : jak nauczyć uczniów uczenia się? / Bożena Kubiczek. – Opole : Wydawnictwo Nowik,  2009. Sygn. P 67087
  10. Rozwijanie zdolności uczenia się : wybrane konteksty i problemy / pod red. Ewy Filipiak. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2008. Sygn. W 66323
  11. Skrzynia skarbów : ćwiczenia grupowe / Susanna Palomares, Dianne Schilling, Cathy Winch ; [tł. Joanna Jedlińska]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2008. Sygn. W 64571, W 64439
  12. Spoko lekcja czyli 65 sposobów na oryginalne zajęcia / Joanna Małgorzata Łukasik. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2009. Sygn. W 72952
  13. Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku : pytania, refleksje, dobre rady : poradnik dla nauczycieli / Julian Piotr Sawiński. – Warszawa : Difin,  2014. Sygn. W 76894
  14. Teatr forum : drama, edukacja rówieśnicza, profilaktyka / Kamila Witerska. – Warszawa : Difin,  2016. Sygn. W 76744
  15. Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w edukacji wczesnoszkolnej : teoria i praktyka : praca zbiorowa. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2008. Sygn. W 62652, W 75002
  16. Zabawy matematyczne : propozycje dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym / Dorota Niewola. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2017. Sygn. W 78065

Artykuły z czasopism

  1. Aktywizujemy uczniów poprzez metodę storyline / Aleksandra Kubala–Kulpińska. // Polonistyka. – 2017, nr 3, s. 10-14
  2. Czytanie jako twórcze działanie / Ewelina Strawa. // Edukacja. – 2012, nr 2, s. 60-67
  3. Drama w edukacji wczesnoszkolnej / Marcela Kościańczuk. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2017/2018, nr 3, s. 19-28
  4. Gry na dobry początek – czyli o dodatkowych korzyściach okresu bezpodręcznikowego / Agnieszka Szplit. // Nauczanie Początkowe. – 2015/2016, nr 1, s. 94-100
  5. Jak zaktywizować uczniów / Katarzyna Karwacka, Olga Napiontek. // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 6, s. 58-60
  6. „Jesteśmy badaczami drzewa kasztanowca” – autorski projekt edukacyjny wspomagający rozwój dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Krystyna Kaba. // Życie Szkoły. – 2012, nr 8, s. 16-18
  7. Kreatywna edukacja / Anna Kožuh. // Wychowawca. – 2015, nr 10, s. 22-25
  8. Krok za krokiem przez projekt : praktyczne wskazówki i przykłady projektów regionalnych / Katarzyna Czeczott-Łukasik. // Wiadomości Historyczne. – 2011, nr 5, s. 54-65
  9. Kształcenie metodą projektu / Edward C. Brewer. // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 12, s. 12-17
  10. Metoda stacji : jak przydzielać zadania o różnym poziomie trudności? / Anna Lewandowska-Muller. // Życie Szkoły. – 2012, nr 7, s. 8-9
  11. Metoda „Storyline” a wybrane koncepcje pedagogiki i psychologii / Joanna Smogorzewska. // Ruch Pedagogiczny. – 2012, nr 3, s. 117-135
  12. Metody aktywizujące : szkolna dydaktyka i praca z grupą / Mariola Łaguna. // Wychowawca. – 2009, nr 11, s. 5-8
  13. Metody aktywizujące jako narzędzie wspierające przygotowanie dzieci do nauki szkolnej – metody zabawowe. Cz. 2 / Janusz Rusaczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 5, s. 34-38
  14. Metody aktywizujące, które wspomagają gotowość szkolną dziecka sześcioletniego. Cz. 1 / Janusz Rusaczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 4, s. 36-41
  15. Metody aktywizujące w nauczaniu zintegrowanym uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / Monika Gęga. // Nowa Szkoła. – 2013, nr 4, s. 31-33
  16. Metody warsztatowe w pracy pedagogicznej / Bożena Kulikowska. // Wychowawca. – 2009, nr 11, s. 14-15
  17. Nie tylko kreda i tablica : metody aktywizujące w pracy nauczyciela / Małgorzata Łoskot. // Polonistyka. – 2016, nr 1, s. 32-33
  18. Nie tylko kreda i tablica : metody aktywizujące w pracy nauczyciela / Małgorzata Łoskot. // Głos Pedagogiczny. – 2015, nr 12, s. 6-9
  19. Projekt „Sklep” / Alicja Dąbrowska, Agnieszka Orłowska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 1, s. 32-34
  20. Przykłady metod aktywizujących / Agata Jacewicz. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 2, s. 24-28
  21. Rozwijanie wyobraźni poprzez muzykę u dzieci w wieku wczesnoszkolnym w świetlicy szkolnej / Maria M. Karel. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2018/2019, nr 2, s. 53-67
  22. Słyszę i zapominam. Widzę i pamiętam. Robię i rozumiem, czyli metody aktywizujące w szkole / Anna Meslin. // Życie Szkoły. – 2018, nr 11, s. 40-44
  23. Twórcze naśladowanie wzorów / Sylwia Jakubiec. // Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 9, s. 16-17
  24. Tworzenie gier jako innowacyjna forma nauczania / Agnieszka Bilska. // Meritum. – 2013, nr 2, s. 35-36
  25. Uczenie się przez działanie / Regina Lenart-Gansiniec. // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 9, s. 33-35
  26. Uczenie się współpracy z perspektywy konstruktywizmu / Urszula Dernowska. // Ruch Pedagogiczny. – 2011, nr 1/2, s. 27-39
  27. Uczniowskie prace zespołowe : jak zachęcać uczniów do zadawania pytań / Wiesława Janista, Bożenna Kukier. // Matematyka w Szkole. – 2011, nr 59, s. 9-15
  28. Webquest – forma pracy metodą projektów / Karolina Zioło-Pużuk. // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 12, s. 52-55
  29. WebQuest – innowacyjna i nowoczesna metoda nauczania. Praktyczne porady i przykłady / Iwona Micorek. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2016, nr 12 (77), s. 47-51
  30. WebQuest – innowacyjna i nowoczesna metoda nauczania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii / Iwona Micorek. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2016, nr 11 (76), s. 54-57
  31. Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w edukacji wczesnoszkolnej : teoria i praktyka : praca zbiorowa / pod red. Ireny Stańczak. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP 2008.
  32. Z tradycją w nowoczesność – metoda WebQuest / Monika Wojteczek. // Nauczanie Początkowe. – 2013/2014, nr 3, s. 79-99
  33. Zabawy integrujące zmysły / Aneta Winczewska, Piotr Winczewski. // Życie Szkoły. – 2018, nr 10, s. 34-38

Oprac. Edyta Dobek

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót