(zestawienie bibliograficzne w wyborze)
Książki:
- Dziecko samodzielne w szkole : empiryczne studium szkolnych losów dzieci o różnym poziomie samodzielności / Kinga Kuszak. – Poznań: Garmond Oficyna Wydawnicza, 2008.
- Podręcznik rozwijania kreatywności : sztuka i twórczość w pracy z dziećmi / Daniela Braun. – Kielce: Wydawnictwo Jedność, cop. 2009.
- Przestrzeń dla kreatywności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Katarzyna Parys. – Wyd. 2 – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2013
- Rozwijanie kreatywności uczniów dyslektycznych na lekcjach języka polskiego w klasach 4-6 szkoły podstawowej / Dorota Dawid. – Kraków: Impuls, 2004.
- Stymulacja kreatywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Danuta J. Czelakowska. – Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2005.
- Zabawy z ryżem : edukacyjne zabawy rozwijające kreatywność i integrację sensoryczną / Aleksandra Świstak, Mateusz Świstak. – Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, 2015.
Artykuły:
- Jak rozbudzić uczniowską kreatywność? / Edyta Wójcicka. // Język Polski w Szkole IV-VI. – 2015/2016, nr 4, s. 85-89
- Jak rozwijać samodzielność i kreatywność ucznia na lekcjach wychowania fizycznego / Renata Czarniecka. // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2008, nr 3, s. 52-56
- Koncepcja Carla Orffa w kreatywnych działaniach muzycznych ucznia / Anna Szałek. // Wychowanie Muzyczne w Szkole. – 2008, nr 3, 21-26
- Kreatywność – ćwiczenia dla uczniów / Magdalena Goetz. // Biologia w Szkole z Przyrodą. – 2015, nr 4, s. 39-40
- Kreatywność – ćwiczenia dla uczniów / Magdalena Goetz. // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 1, s. 39-40
- Kreatywność. Scenariusz zajęć dla uczniów gimnazjum / Agata Sierota. // Remedium. – 2017, nr 12, s. 26-28
- Lekcja kreatywności – trening dla ucznia / Ewelina Prędka-Pawlun. // Remedium. – 2017, nr 4, s. 5-7
- Lekcje wychowania fizycznego – wdrażanie uczniów do samodzielności / Magdalena Domańska. // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2010, nr 8, s. 37-38
- O tym, co piękne i dziwne na świecie: scenariusz zajęć dla klasy III szkoły podstawowej, uwzględniający metody wspierające twórcze myślenie i kreatywność uczniów / Beata Rechnio-Kołodziej. // Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 10, s. 13-14
- Oblicza uczniowskiej kreatywności / Maciej Karwowski. // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 5-15
- Praca grupowa na lekcjach języka polskiego a uczniowska kreatywność / Edyta Wójcicka. // Język Polski w Gimnazjum. – 2016/2017, nr 4, s. 71-79
- Radosna twórczość o twórczości: badajmy kreatywność uczniów – nie „twórzmy” stereotypów! / Maciej Karwowski. // Meritum. – 2008, nr 3, s. 27-33
- Samodzielna praca autonomicznych uczniów – pod (zdalną) opieką nauczyciela / Przemysław Wolski. // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 6, s. 158-167
- Samodzielność poznawcza ucznia a jego funkcjonowanie w szkole / Kinga Kuszak. // Polonistyka. – 2007, nr 9, s. 29-33
- Samodzielność uczniów / Jolanta Maciejewska, Marek Durda. // Nowa Szkoła. – 2005, nr 3, s. 13-16
- Samodzielność uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej / Barbara Szostak. // Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 12, s. 61-63
- Stymulowanie samodzielnej pracy uczniów / Janina Skrzypczyńska. // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 2, s. 118-125
- Tworzenie opowiadań z dziećmi jako forma rozwijania samodzielności i kreatywności uczniów / Tomasz Nowak. // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 6, s. 185-188
- Wspieranie kreatywności uczniów – wyzwanie dla polskiego systemu oświaty / Amir Jan Fazlagić. // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 7, s. 24-27
Oprac. Edyta Magdalena Lachowska