PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE

Zestawienie bibliograficzne w wyborze

Książki

  1. Ministerstwo Edukacji Narodowej o pomocy psychologiczno-pedagogicznej. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2001.
  2. O teorii i praktyce poradnictwa : odmiany poradoznawczego dyskursu : podręcznik akademicki / Alicja Kargulowa. – Wyd. 1 – 5 dodruk. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011.
  3. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały dla nauczycieli / [aut. Emilia Wojdyła et al.]. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010.
  4. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały szkoleniowe. Cz. 1./ [aut. Emilia Wojdyła et al.]. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010.
  5. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały szkoleniowe. Cz. 2./ [aut. Barbara Trochimiak et al.]. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010.
  6. Poradnictwo pedagogiczne : przegląd wybranych zagadnień / Barbara Skałbania. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2009.
  7. Testy psychologiczne i pedagogiczne w poradnictwie : przewodnik metodyczny / Anna Frydrychowicz [ et al.]. – Wyd. 2 rozsz. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2004.

Artykuły z czasopism:

  1. Absurdy rzeczywistości szkolnej : (o pomocy psychologiczno-pedagogicznej inaczej…) / Agnieszka Skubis-Rafalska.// Nowa Szkoła. – 2012, nr 3, s. 26-31
  2. Arkusz do oceny efektów pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi przez pedagoga / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 6, s. 29
  3. Badanie jakości pracy poradni psychologiczno-pedagogicznej / Anna Frydrychowicz.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2000, nr 3, s. 7-11
  4. Biblioterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Przykładowy scenariusz zajęć / Iwona Bukowska.// Biblioterapeuta. – 2012, nr 1, s. 20-23
  5. Być bliżej dziecka, czyli zmiany w podejściu do pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Katarzyna Leśniewska.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 81-84
  6. Czas na pomoc / Ewa Kosińska.// Wychowawca. – 2014, nr 1, s. 14-15
  7. Czy pomagamy skutecznie? / Piotr Wiliński.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 22-24
  8. Diagnoza funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych w Polsce / Sylwia Pakulniewicz-Błońska.// Pedagogika Pracy. – 2008, t. 52, s. 159-164
  9. Dostosowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów z dysleksją / Jadwiga Jastrząb.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2006, nr 9, s. 3-9
  10. Drogi i bezdroża pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Bożena Tomaszek.// Psychologia w Szkole. – 2009, nr 2, s. 141-147
  11. Drogi i bezdroża poradnictwa psychologicznego / Marcin Jaroszewski.// Remedium. – 2014, nr 7/8, s. 12-13
  12. Duża i potrzebna zmiana : (pomoc psychologiczno-pedagogiczna) / Lidia Jastrzębska.// Nowa Szkoła. – 2011, nr 5, s. 3-6
  13. Dylematy nauczycieli dotyczące udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole / Lidia Mackiewicz-Adamska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2011, nr 6, s. 6-10
  14. Ewaluacja wdrażania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole / Jacek Stec.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 5, s. 29-31
  15. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej.// Doradca Dyrektora Szkoły – 2012, nr 9 (25), s. 28-29
  16. Jak realizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkołach i przedszkolach? / blaski i cienie rozporządzenia MEN z 17.11.2010 / Bożena Tomaszek.// Remedium. – 2012, nr 3, s. 22-23
  17. Kierunki zmian w organizacji i zasadach udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach / Marzenna Owczarz.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 6, dod. Przed Szkołą, s. 17-21
  18. Konstruktywistyczne i socjoekologiczne korzenie poradnictwa i diagnozy psychopedagogicznej zorientowanej na zasoby / Marta Kulesza.// Pedagogika Społeczna. – 2012, nr 3, s. 21-45
  19. Nowa organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej : czy będzie lepiej? / Maria Bernad.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 10, s. 16-19
  20. Nowe zasady działania poradni psychologiczno-pedagogicznych / Piotr Gąsiorek.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 4, s. 48-52
  21. Nowe zasady pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Beata Krajewska.// Nowa Szkoła. – 2011, nr 4, s. 14-21
  22. Nowe zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 9 (44), s. 57-60
  23. Nowe zasady udzielania pomocy uczniom / Katarzyna Leśniewska.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 8, s. 26-31
  24. Nowy uczeń, nowe potrzeby : postępowanie diagnostyczne na użytek pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Małgorzata Łoskot.// Doradca Dyrektora Szkoły – 2012, nr 9 (25), s. 20-23
  25. Nowy uczeń, nowe problemy / Piotr Wiliński.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 9 (41), s.12-13
  26. Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej : udzielonej uczniowi z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, dla którego opracowano Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny / Jacek Stec.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 4, s. 38
  27. Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielonej uczennicy, u której stwierdzono dysleksję rozwojową – dysortografię i dla której opracowano Plan Działań Wspierających / Jacek Stec.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 3, s. 33
  28. Ocena efektywności pomocy udzielanej uczniowi / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 2, s. 4-7
  29. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Mirosława Pleskot.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 3, dod. Poradnik Dyrektora, s. 1-8
  30. Plan działań wspierających (PDW) jako element systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Mirosława Pleskot.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 4, dod. Poradnik Dyrektora, s. 1-6
  31. Planowanie pracy psychologiczno-pedagogicznej na rok szkolny 2012/2013 / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 9 (41), s. 4-7
  32. Planowanie zmiany w poradniach psychologiczno-pedagogicznych / Piotr Gąsiorek.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 2, s. 43-45
  33. Podsumowanie działań podejmowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Wioletta Bartoszewska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 1 (38), s. 46-48
  34. Pomiar efektów / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 4, s. 5-8
  35. Pomoc dziecku i jego rodzinie / Patrycja Kozera-Mikuła.// Wychowawca. – 2014, nr 1, s. 8-13
  36. Pomoc pedagogiczno-psychologiczna dla dzieci zdolnych / Teresa Giza.// Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s.86-90
  37. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a regulacje dotyczące kształcenia specjalnego / Teresa Serafin.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 10, s. 48-51
  38. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dzieci bez orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego / Ewa Skwarka.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 10, dod. Poradnik Prawny Nauczyciela i Dyrektora Przedszkola, s. 1-2
  39. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dzieci o zaburzonym przebiegu rozwoju / Piotr Wiliński.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 58-60
  40. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w nowym roku szkolnym / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 6, s. 43-45
  41. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w pigułce / Aleksandra Kubala–Kulpińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 8, dod. Poradnik Prawny Nauczyciela i Dyrektora Przedszkola, s. 1-5
  42. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu, szkole i placówce po reformie : (zestawienie bibliograficzne) / Irena Niemczak.// Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 11, s. 19-20
  43. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole podstawowej / Ewa Gałązka.// Wychowawca. – 2014, nr 1, s. 28
  44. Poradnie psychologiczno-pedagogiczne i biblioteki pedagogiczne pomagają nauczycielom / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 5, s. 50-52
  45. Porady i konsultacje : jako jedna z form pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny – 2013, nr 1 (45), s. 4-7
  46. PPP, czyli coś z offu… / Maciej Osuch.// Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 11, s. 4-6
  47. Praktyczna organizacja wsparcia psychologiczno-pedagogicznego ucznia ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi / Mirosław Wołojewicz.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 8, s. 19-24
  48. Procedura obiegu dokumentacji psychologiczno-pedagogicznej / Małgorzata Łoskot.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2012, nr 2, s. 18-20
  49. Procedura wystawiania opinii i orzeczeń przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne / Małgorzata Łoskot.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2012, nr 5 (23), s. 45-47
  50. Projektowane zmiany w pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 2 (39), s. 42-44
  51. Przede wszystkim dobra wola : wywiad z dr. Pawłem Kubickim, rzecznikiem uczniów niepełnosprawnych, o stanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w polskiej oświacie / Paweł Kubicki ; rozm. przepr. Anna Przybył.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 1 (38), s. 12-17
  52. Raport cząstkowy z udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej / oprac. Aneta Buczkowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 1 (38), s. 38-39
  53. Rola poradni w procesie wyboru zawodowego / Dorota Mielcarek, Maria Zabłocka.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 12, s. 80-83
  54. Rozwój koncepcji pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Ewa Skrzetuska.// Nowa Szkoła. – 2014, nr 6, s. 12-21
  55. Schemat opinii szkolnej o uczniu, wydanej na potrzeby poradni psychologiczno-pedagogicznej (PPP) / Kinga Rusin.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 5, s. 27-29
  56. Sposoby wspierania dziecka z zaburzeniami zachowania przez nauczycieli i rodziców / Maria Małek.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 4 (41), s. 41-45
  57. System pomocy psychologiczno-pedagogicznej po zmianach / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 9 (51), s. 51-52
  58. Wniosek o objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 9 (51), s. 33
  59. Wsparcie nauczycieli w nabywaniu kompetencji do udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 4, s. 14-16
  60. Wspieranie nauczycieli w nabywaniu kompetencji do udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 3 (40), s. 42-44
  61. Współpraca pogotowi rodzinnych z poradniami / Jan Basiaga.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2014, nr 8, s. 48-54
  62. Współpraca przedszkola z poradnią psychologiczno-pedagogiczną / Kinga Rusin.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2014, nr 5 (52), s. 58-60
  63. Współpraca szkoły z instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny / Aneta Paszkiewicz.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 7, s. 14-18.
  64. Współpraca szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną / Kinga Rusin.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 5, s. 45-48
  65. Współpraca szkoły z rodzicami w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Aneta Paszkiewicz.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2012, nr 9, s. 18-22
  66. Wzór pisma : nauczyciela […] informującego dyrektora o potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną / Piotr Wiliński.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 2, s. 35
  67. Zadania dyrektorów i nauczycieli publicznych przedszkoli i gimnazjów w okresie przejściowym wdrażania zmian w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Małgorzata Jas, Małgorzata Jarosińska.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 85-88
  68. Zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej : zmiany i ich wpływ na funkcjonowanie świetlic / Joanna Hoffmann, Jacek Rudnik.// Świetlica w Szkole. – 2011, nr 4, s. 9-11
  69. Zmiany w pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Jarosław Kordziński.// Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 8, s. 22-23

Oprac. Edyta Magdalena Lachowska

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót