OCENIANIE WEWNĄTRZSZKOLNE

Zestawienie bibliograficzne za lata 2020-2024.
Wykaz zawiera spis książek i artykułów z czasopism dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce.

Książki

  1. Dualność oceniania w szkolnictwie polskim / Lidia Pawlusińska. – Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2020. Sygnatura: W 83827
  2. Model oceniania wspierającego uczenie się i rozwój : konteksty praktyczne i teoretyczne / Dorota Pauluk. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, © 2022. Sygnatura: W 87490
  3. Nauczycielskie praktyki oceniania zachowania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej / Julia Magdalena Karapuda. – Kraków : Impuls, 2023. Sygnatura: W 88256
  4. Ocenianie w szkole na cenzurowanym : badania – dylematy – inspiracje / Redakcja naukowa Małgorzata Karwatowska, Małgorzata Latoch-Zielińska, Iwona Morawska. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. Sygnatura: W 81863
  5. Ocenianie wspierające w budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły : edukacja, teoria i praktyka wychowania / Michał Kowalewski. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021. Sygnatura: W 84616
  6. Szkolenie dla Nauczycieli : ocenianie kształtujące : skrypt szkoleniowy / Małgorzata Bielecka. – Poznań : Wydawnictwo As Pik, 2021. Sygnatura: W 83920
  7. Sztuka oceniania : uczeń – rodzic – nauczyciel / Karol Dudek-Różycki, Łukasz Głaz. – Kraków : Wydawnictwo Szkolne Omega, copyright 2023. Sygnatura: W 88207

Artykuły z czasopism

  1. Czy i jak oceniać zachowanie? / Sylwia Żmijewska-Kwiręg. // Dyrektor Szkoły. – 2022, nr 12, s. 82-85
  2. Dialog jako podstawa oceniania kształtującego / Edyta Nowosielska. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2022, nr 9, s. 24-33
  3. Dylematy związane z ocenianiem wewnątrzszkolnym i przedmiotowym / Jan Lewandowski. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2022, nr 1 (117), s. 6-12
  4. Jak oceniać sprawiedliwie? / Joanna Haśnik. // Geografia w Szkole. – 2022, nr 3, s. 30-33
  5. Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, korzystając z narzędzi TIK / Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 1, s. 109-114
  6. Jak oceniać, żeby uczniowie lubili chodzić do szkoły i chcieli się uczyć? / Janusz Brzozowski. //Monitor Dyrektora Szkoły. – 2020, nr 3 (101), s. 54-58
  7. Jawność ocen ucznia / Krzysztof Nowicki. // Dyrektor Szkoły. – 2023, nr 2, s. 33-34
  8. Klasyfikacja śródroczna uczniów krok po kroku / Marcin Majchrzak. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2022, nr 1 (117), s. 26-30
  9. Kultura oceny a rozwój ucznia : doświadczenia budzącej się szkoły podstawowej im. bł. Celiny Borzęckiej w Krakowie / Katarzyna Cieciura. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 1, s. 33-40
  10. Mechanizmy gamifikacji na lekcji a ocenianie / Joanna Świercz. // Matematyka. – 2021, nr 2, s. 38-43
  11. Nie oceniaj, a (d)oceniaj – jak i po co zatrzymać „kulturę porażki”? / Zuzanna Jastrzębska-Krajewska. // Remedium. – 2023, nr 1, s. 24-26
  12. Oceniam, jak to łatwo powiedzieć… / Gabriela Olszowska. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 1, s. 2-7
  13. Ocenianie kształtujące / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Życie Szkoły. – 2021, nr 6, s. 4-8
  14. Ocenianie kształtujące jako jeden ze sposobów wspierania dziecka w procesie uczenia się / Edyta Ćwikła. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2021, nr 9, s. 15-26
  15. Ocenianie na odległość / Małgorzata Nowak. // Dyrektor Szkoły. – 2021, nr 5, s. 20-24
  16. Ocenianie pod lupą / Małgorzata Nowak. // Dyrektor Szkoły. – 2024, nr 2, s. 15-19
  17. Ocenianie uczniów / Leszek Zaleśny. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2022, nr 5/6 (121), s. 61-64
  18. Ocenianie ukierunkowane na rozwój, wspierające, pomagające się uczyć, diagnozujące / Małgorzata Maraszek. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 1, s. 88-91
  19. Ocenianie w szkole – między wspieraniem a taktem pedagogicznym / Jarosław Michalski. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 1, s. 8-15
  20. Ocenianie zachowania / Jakub Janik. // Wychowawca. – 2023, nr 9, s. 14-17
  21. Poznacie po owocach, : czyli Ocenianie wspierające rozwój ucznia w kontekście kultury szkoły /Aleksandra Tłuściak-Deliowska, Monika Czyżewska. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 1, s. 16-22
  22. Prawo oświatowe a ocenianie uczniów – czyli jak oceniać zgodnie z prawem. Podstawowe zagadnienia / Radosław Galicki. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2024, nr 1 (134), s. 20-25
  23. Pytanie o oceny w szkole / Stanisław Kowal. // Wychowawca. – 2023, nr 9, s. 5-7
  24. Scenariusz: Nie dla ocen, czyli O roli kompetencji miękkich w życiu człowieka / Aleksandra Stolarczyk. // Remedium. – 2023, nr 5, s. 18-20
  25. Stałe diagnozowanie a ocena opisowa w klasach I-III / Dorota Dziamska. // Życie Szkoły. – 2020, nr 2, s. 9-11
  26. Szkoła – powrót do przyszłości / Elżbieta Tołwińska-Królikowska, Beata Kossakowska. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 2, s. 2-30
  27. Szkolny system oceniania zachowania uczniów / Małgorzata Łoskot. // Głos Pedagogiczny 2020, nr 2/3, s. 6-10
  28. WebClass jako narzędzie do kontroli i oceny postępów w nauce / Wojciech Malec, Magdalena Malec. // Języki Obce w Szkole. – 2021, nr 3, s. 37-42
  29. Wokół oceniania w nauczaniu zdalnym – wybrane sposoby / Krzysztof Zajdel. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2022, nr 6, s. 35-47

Oprac. Edyta Dobek

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót