Technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy bibliotekarza

Technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy bibliotekarza
Zestawienie bibliograficzne
Wykaz opracowano na podstawie katalogu on-line Biblioteki Pedagogicznej w Ostrołęce.

Książki

  1. Mobilnie, interaktywnie, kompetentnie : usługi, media i technologie informacyjnokomunikacyjne w nowoczesnej bibliotece / pod redakcją naukową Mai Wojciechowskiej oraz Magdaleny Cyrklaff-Gorczycy. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne SBP, 2019. Sygn. W 82068
  2. Nowe technologie informacyjne w edukacji : niekoniecznie „cyfrowa demencja” / Joanna Adamkiewicz. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2015. Sygn. W 75929
  3. Nauczyciel a nowe technologie w szkole / redakcja naukowa Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2018. Sygn. W 80283, P 80282

Artykuły z czasopism

  1. Academica.edu.pl – sieć wypożyczalni w całej Polsce / Barbara Maria Morawiec. // Bibliotekarz. – 2021, nr 2, s. 8-10
  2. Alternatywne sposoby na lekturę : garść lekturowych wariacji, czyli kilka sposobów na odczarowanie szkolnych tekstów literackich / Izabella Bartol. // Polonistyka. – 2019, nr 4, s. 47-52
  3. Analogowy Facebook : pomysł na pracę z lekturą / Aleksandra Olbryś. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 11, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 4, s. 18-20
  4. Animacja poklatkowa w aplikacji Stop Motion Studio / Agnieszka Halicka. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 2, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 1, s. 18-21
  5. Animacje z aligatorem / Karolina Antkowiak. // TIK w Edukacji. – 2017, nr 1, s. 28-30
  6. Ankieta w chmurze / Bożena Boryczka. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 2, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 1, s. 3-7
  7. Aplikacje na smartfony przydatne w pracy bibliotekarza : Moja Biblioteka, Collage Maker, PicsArt / Katarzyna Chojnacka-Musiał. // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 11, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 4, s.17-19
  8. Audiodeskrypcja w nauczaniu – platforma ClipFlair. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2020/2021, nr 2, s. 125-148
  9. Biblio room – w edukacyjnym pokoju cyfrowym / Aneta Szadziewska. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 4/6, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 2, s. 24-26
  10. Biblioexpress. Film jako forma promocji biblioteki / Anita Poprawska. // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 11, s. 16-17
  11. BiblioGIF / Mateusz Paradowski. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 11, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 4, s. 8-9
  12. Biblioteczna lekcja wideo / Bożena Boryczka. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 2, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 1, s.9-11
  13. Biblioteczne konkursy z kodami QR / Katarzyna Chojnacka-Musiał. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 11, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 4, s. 24-25
  14. Biblioteka szkolna gotowa na zmiany / Agnieszka Halicka. // TIK w Edukacji. – 2017, nr 4, s. 12-14
  15. Biblioteka w czasie pandemii : Łatwe sposoby na przygotowanie wirtualnych zagadek / Katarzyna Chojnacka-Musiał. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 11, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 4, s. 26-28
  16. Blog biblioteki szkolnej jako forma pracy zdalnej / Grażyna Sadura, Grażyna Piechota. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 12, s. 34-35
  17. Blog jako narzędzie edukacyjne / Aleksandra Olbryś. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 2, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 1, s.12-14
  18. Blog w funkcji strony internetowej biblioteki / Juliusz Wasilewski. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 12, s. 18-28
  19. Była sobie kostka : wirtualna rzeczywistość w krainie książki / Magdalena Brewczyńska. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 11, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 4, s. 3-4
  20. Co daje komputeryzacja? / Danuta Majkusiak. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 12, dod. Komputeryzacja biblioteki, s. 2-5
  21. Comica, czyli e-komiks w edukacji / Aneta Czyżyk. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 2, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 1, s.15-17
  22. Cyfrowi tubylcy lubią aplikacje / Agnieszka Łaszczych. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 12, s. 10-12
  23. Czytanie przez kodowanie : w klasie pierwszej szkoły podstawowej / Aneta Czyżyk. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 2, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 1, s.18
  24. Dobre praktyki w bibliotece / Agnieszka Halicka, Zofia Kucharska, Iwona Sygut. // TIK w Edukacji. – 2017, nr 4, s. 15-19
  25. Dyplom – certyfikat – zaświadczenie – podziękowanie : przegląd darmowych generatorów dyplomów / Małgorzata Jóskowiak-Reszko. // Świetlica w Szkole. – 2021, nr 3, s. 8-10
  26. Dziennikarska e-przygoda z Junior Media / Iwona Gralec. // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 5, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 2, s. 15-18
  27. Easel.ly – infografika – aktywizujące środowisko edukacyjne. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2020/2021, nr 2, 67-86
  28. Edukacja globalna z narzędziami TIK / Barbara Chyłka. // TIK w Edukacji. – 2017, nr 3, s. 27-29
  29. Facebook – praktyczne zastosowanie w Bibliotece Pedagogicznej im. gen. bryg. prof. Elżbiety Zawackiej w Toruniu / Marzena Jarocka. // Bibliotekarz. – 2018, nr 2, s. 15-17
  30. Filmo(lo)ve lekcje : czyli Zróbmy sobie film / Joanna Krzemińska. // Polonistyka. – 2020, nr 5, s. 54-55
  31. Formy pracy z czytelnikiem z wykorzystaniem nowych technologii w piekarskiej bibliotece / Małgorzata Kocek. // Poradnik Bibliotekarza. – 2018, nr 1, s. 10-14
  32. Fotografia w chmurze – Flickr / Anna Szeląg. // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 2, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 1, s. 11-12
  33. Gamifikacja zajęć wsparta TIK / Elżbieta Pryłowska-Nowak. // W Cyfrowej Szkole. – 2020, nr 1, s. 24-29
  34. Gazeta szkolna jako forma promocji szkoły i biblioteki / Alina Grabna. // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 5, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 2, s. 13-14
  35. Gazetka „_bez_nazwy//”, ale z sukcesami / Arleta Garbień, Elżbieta Górecka. // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 5, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 2, s. 10-12
  36. Genial.ly – genialna platforma dla nowoczesnych nauczycieli / Agnieszka Halicka. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 5, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 2, s. 8-13
  37. Godzina kodowania – zajęcia dla dzieci, młodzieży i dorosłych w bibliotece szkolnej / Anna Puścińska. // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 10, s. 26-27
  38. Instagram – kultura obrazu w służbie kultury słowa w bibliotece szkolnej / Magdalena Kobylińska, Monika Kobylińska. // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 2, dod. Biblioteka – Centrum Informacji, nr 1, s. 6-7
  39. Interaktywna podróż po Czarnym Lądzie / Małgorzata Żychowska. // TIK w Edukacji. – 2018, nr 2, s. 26-29
  40. Interaktywne zadanie na platformie Learning Apps krok po kroku / Małgorzata Jóskowiak- Reszko. // Świetlica w Szkole. – 2021, nr 1, s. 6-7
  41. Jak dotrzeć z gazetką do wielu czytelników? / Bożena Boryczka. // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 5, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 2, s. 3-9
  42. Jak zrobić puzzle online? / Małgorzata Jóskowiak-Reszko. // Świetlica w Szkole. – 2021, nr 2, s. 8-10
  43. Kizoa – multimedialne pokazy zdjęć i kolaże / Ewa Palka. // Język Polski w Gimnazjum. – 2018/2019, nr 3, s. 40-81
  44. Klub Książki Narnia w aplikacji Teams / Bożena Milanowska. // Biblioteka w Szkole. – 2021, nr 5, dodatek Biblioteka – Centrum Informacji nr 2, s. 20-24
  45. Kod biblioteka – kodujemy w bibliotece / Mateusz Paradowski. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 7/8, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 3, s.14-16
  46. Komputeryzacja okiem praktyka / Krystyna Gontarz. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 12, dod. Komputeryzacja biblioteki, s. 12-13
  47. Konkurs online krok po kroku – okiem praktyka / Iwona Pietrzak-Płachta. // Biblioteka w Szkole. – 2021, nr 5, dodatek Biblioteka – Centrum Informacji nr 2, s. 18-19
  48. LearningApps – interaktywne materiały dydaktyczne. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2020/2021, nr 2, s. 21-54
  49. Lekcja z wykorzystaniem streamingu / Michał Luberda. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 7/8, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 3, s. 24-27
  50. Lekturowy bigos : czyli Komiks na lekcji języka polskiego / Agata Zakrzewska-Okrojek. // Polonistyka. – 2019, nr 4, s. 53-56
  51. Lektury na Kahoot! / Beata Haładus. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 7/8, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 3, s.22
  52. Literacki pokój zagadek / Joanna Krzemińska. // Polonistyka. – 2020, nr 6, s. 32-34
  53. Literackie walizki i inne pomysły na współpracę z młodymi czytelnikami / Mirosława Bogacz. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 11, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 4, s. 14-17
  54. Literatura dziecięca XIX w. w zasobach polskich bibliotek cyfrowych / Paulina Bartosik. // Bibliotekarz. – 2018, nr 2, s. 11-14
  55. Media społecznościowe w szkole, czyli edukacja i promocja czytelnictwa pośród rozrywki / Marta Jesionek. // Biblioteka w Szkole. – 2021, nr 5, dodatek Biblioteka – Centrum Informacji nr 2, s. 3-7
  56. Metody komputeryzacji zbiorów / Danuta Majkusiak. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 12, dod. Komputeryzacja biblioteki, s. 9-11
  57. Młodzież 3.0 w świecie internetu / Karol Baranowski, Katarzyna Mojska. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 2, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 1, s. 10-11
  58. Montaż filmowy w programie Shotcut – scenariusz lekcji z przedmiotu informatyka / Michał Luberda. // Biblioteka w Szkole. – 2021, nr 5, dodatek Biblioteka – Centrum Informacji nr 2, s. 25-32
  59. Myszką po mapie : Mapy Google jako narzędzie w pracy bibliotekarza / Mateusz Paradowski. // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 11, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 4, s.13-15
  60. #niezostawiamczytelnika – o tym, jak całkiem realnie pracować w wirtualnej przestrzeni / Iwona Pietrzak-Płachta. // Biblioteka w Szkole. – 2021, nr 5, dodatek Biblioteka – Centrum Informacji nr 2, s. 15-17
  61. Noc TIK-owych naukowców / Mateusz Paradowski. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 5, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 2, s.14-17
  62. Nowe spojrzenie na przekaz : reportaż multimedialny w Sway / Izabela Rudnicka. // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 11, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 4, s. 3-6
  63. Nowe trendy w edukacji – BYOD / Mirosława Bogacz. // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 11, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 4, s. 7-9
  64. O wykorzystaniu narzędzi internetowych w pracy z lekturą / Joanna Kostrzewa. // Polonistyka. – 2019, nr 4, s. 37-40
  65. Opowiedz coś na platformie Flipgrid / Agnieszka Halicka. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 11, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 4, s. 13-20
  66. Opowiedz to filmem – praktyczne użycie języka filmu w tworzeniu audiowizualnej interpretacji utworu literackiego : scenariusz lekcji języka polskiego w szkole ponadpodstawowej z wykorzystaniem TIK / Agata Augustynowicz. // Polonistyka. – 2019, nr 6, s. 52-53
  67. Padlet – tablice wirtualne. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2020/2021, nr 2, s. 9-19
  68. Platforma eKreda.pl w pracy biblioteki szkolnej / Renata Sowada. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 4/6, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 2, s.21-23
  69. Podziel się tym, co czytasz / Mirosława Bogacz. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 11, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 4, s. 29-31
  70. Proces komputeryzacji / Danuta Majkusiak. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 12, dod. Komputeryzacja biblioteki, s.6-8
  71. Projekt czytelniczy „Czytam, bo lubię” / Katarzyna Chojnacka-Musiał. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 5, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 2, s. 19-21
  72. Projekty, programy i aplikacje dla szkolnych bibliotek / Agnieszka Halicka, Iwona Sygut. // TIK w Edukacji. – 2017, nr 4, s. 20-23
  73. Tajne hasła ukryte w kodach QR – scenariusz gry bibliotecznej / Beata Michalak. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 7/8, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 3, s.26-28
  74. Technologiczny wymiar lekcji / Magdalena Brewczyńska. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 2, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 1, s.3-6
  75. TIK w pracy nauczyciela bibliotekarza / Joanita Nawrocka. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 1, s. 10
  76. Tworzenie memów w Toony Tool / Anna Marcol. // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 11, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 4, s. 16
  77. Tworzymy animowaną bibliotekarkę w Voki / Anna Marcol. // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 7/8, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 3, s. 12-14
  78. UnDraw – grafiki na każdą okazję / Aneta Szadziewska. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 7/8, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 3, s. 12-13
  79. Uwaga! Robot w Bibliotece! / Klaudia Kierc. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 11, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 4, s.10-12
  80. Wirtualna Redakcja – świetny sposób na zaangażowanie uczniów w szkolne dziennikarstwo / Ewa Mackiewicz. // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 5, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 2, s. 26-27
  81. Wirtualny spacer – biblioteka na 360 stopni / Magdalena Brewczyńska. // Biblioteka w Szkole. – 2021, nr 5, dodatek Biblioteka – Centrum Informacji nr 2, s. 12-14
  82. Wirtualny zapis dziejów, czyli jak wykreować e-kronikę łączącą tradycję ze współczesnością /Magdalena Brewczyńska. // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 11, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 4, s. 10-12
  83. WolneLektury.pl to nie tylko lektury szkolne / Paulina Choromańska. // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 11, s. 14-15
  84. Wykorzystanie serwisu Facebook przez polskie biblioteki uniwersyteckie w czasie ich zamknięcia spowodowanego pandemią COVID-19. Analiza porównawcza udostępnianych postów / Grzegorz Gmiterek. // Przegląd Biblioteczny. – 2021, nr 1, s. 41-61
  85. Wyrazowe chmurki na każdą okazję / Anna Marcol. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 4/6, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 2, s.9-11
  86. YouTube, Facebook, radiola… : media w promocji czytelnictwa / Magdalena Króliczek-Pliszka.// Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 11, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 4, s. 24-27
  87. Zakreskowani / Mateusz Paradowski. // Biblioteka w Szkole 2019, nr 11, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 4, s.10
  88. Zasoby kultury w cyfrowym świecie Europeany / Elżbieta Pryłowska-Nowak. // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 7/8, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 3, s. 3 -6
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót