EDUKACJA CYFROWA

EDUKACJA CYFROWA

Zestawienie bibliograficzne w wyborze książek i artykułów z czasopism dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce.

KSIĄŻKI

  1. Aby dzieci były zdrowe, mądre i szczęśliwe : przewodnik dla rodziców, nauczycieli i wychowawców – jak pomagać dzieciom i młodzieży we współczesnych zagrożeniach : cyfrowe uzależnienia – depresja – zachowania samobójcze / Ewa Nieroba. – Częstochowa : Pomoc Wydawnictwo Misjonarzy Krwi Chrystusa 2021. W 86316, W 86513
  2. Aspiracje edukacyjne dorosłych w świetle Społeczeństwa 5.0 : (na przykładzie studentów Politechniki Śląskiej) / Beata Pituła, Barbara Grzyb, Jerzy Wolny, Paweł Wawrzała. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2021. W 84255
  3. Audiowizualność, cyberprzestrzeń, hipertekstualność : ponowoczesne konteksty edukacji / red. nauk. Luba Jakubowska-Malicka, Aleksander Kobylarek, Martyna Pryszmont-Ciesielska. – Wrocław : Oficyna Wydawnicza ATUT- Wrocławskie Towarzystwo Oświatowe 2009. W 64350, W 66605
  4. Cyberprzestrzeń – człowiek – edukacja. T. 3, Mistrz i uczeń w cyberprzestrzeni / pod redakcją Macieja Tanasia i Sylwii Galanciak. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2018. W 79389, W 79656
  5. Cyberprzestrzeń – człowiek – edukacja. T. 4, Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej / pod redakcją Józefa Bednarka i Anny Andrzejewskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2018. W 79657
  6. Cyberzaburzenia : cyberuzależnienia / Mariusz Z. Jędrzejko, Agnieszka Taper, Tomasz Kozłowski. – Warszawa ; [Milanówek] : Centrum Profilaktyki Społecznej – Oficyna Wydawnicza von Velke ; Ostrowiec Świętokrzyski : Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim 2020. W 82268
  7. Cyfrowa demencja : w jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci / Manfred Spitzer ; przeł. Andrzej Lipiński. – Słupsk : Dobra Literatura 2015. W 76464
  8. Cyfrowa Szkoła / [Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ośrodek Rozwoju Edukacji]. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej : Ośrodek Rozwoju Edukacji 2013. W 3601 br.
  9. Cyfrowe dzieci / Beata Pawłowicz, Tomasz Srebnicki. – Warszawa : Zwierciadło copyright 2021. W 83891
  10. Cyfrowy świat dzieci we wczesnym wieku szkolnym : uwarunkowania korzystania z nowych technologii przez dzieci / Agnieszka Iwanicka. – Poznań : Wydawnictwo Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza 2020. W 82051
  11. Czas przemian – czas wyzwań : rola bibliotek i ośrodków informacji w procesie kształtowania kompetencji współczesnego człowieka : praca zbiorowa / pod red. Justyny Jasiewicz i Elżbiety Barbary Zybert. – Warszawa : Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich 2014. P 72293
  12. Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego / red. nauk. Józef Bednarek. – Warszawa : Difin 2014. P 71295, W 76824
  13. Dzieci i młodzież w świecie technologii cyfrowej / red. nauk. Ewa Janicka-Olejnik, Krzysztof Klimek. – Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej 2016. W 76311
  14. Dziecko na cyfrowym odwyku : jak bez krzyku oderwać dziecko od komputera i smartfona / Małgorzata Majewska. – Bielsko Biała : Wydawnictwo Dragon 2022. W 85862
  15. Edukacja – relacja – zabawa : wieloaspektowość internetu w wymiarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży : obszary : internet – konteksty społeczne i prawne, internet – wybrane aspekty ochrony dzieci i młodzieży / redakcja naukowa Agnieszka Wrońska, Rafał Lew-Starowicz, Anna Rywczyńska ; [współpraca: Agnieszka Rybińska]. – Warszawa : Wydawnictwo FRSE 2019. W 81957
  16. Edukacja matematyczna a cywilizacja cyfrowa : podmioty kształcenia wobec wyzwań technologii informacyjnych / Joanna Kandzia. – Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego 2016. W 77010
  17. Edukacja medialna : nadzieje i rozczarowania : praca zbiorowa / pod red. Marka Sokołowskiego ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie. – Warszawa : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP 2010. W 68634
  18. Edukacja osób starszych : seniorzy w przestrzeni nowych mediów / Łukasz Tomczyk. – Warszawa : Difin 2015. W 75501
  19. Edukacja w cyfrowym świecie : edukacja 4.0 / Danuta Morańska, Marta Ciesielka, Mariusz Z. Jędrzejko. – Toruń : Akapit Wydawnictwo Edukacyjne 2020. W 84275
  20. Edukacja w czasach cyfrowej zarazy / Paweł Kasprzak, Zofia Agnieszka Kłakówna, Piotr Kołodziej, Adam Regiewicz, Janusz Waligóra. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek ; Częstochowa : Akademia im. Jana Długosza 2016. W 77455
  21. Edukacja w zmieniającym się społeczeństwie / Mirosław J. Szymański. – Warszawa : Difin SA 2021. W 83996
  22. Edukacja zdalna w cieniu pandemii – wielogłos akademicki / redakcja naukowa Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2021. P 84660, W 84587
  23. Edukacyjne i społeczne wyzwania rzeczywistości cyfrowej / redakcja naukowa Agnieszka Iwanicka. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza 2017. W 78818
  24. Fenomen Facebooka społeczne konteksty edukacji / pod redakcją Grażyny Penkowskiej. – Gdańsk : Wydawnictwo Naukowe Katedra 2014. W 72531
  25. Internet : jak działa naprawdę? : ilustrowany przewodnik po protokołach, prywatności, cenzurze i zarządzaniu / ARTICLE 19 i Kocimiętka ; przekład: Piotr Cieślak. – Gliwice : Helion copyright 2022. W 86895
  26. Jak nie zgubić dziecka w sieci? / Zyta Czechowska, Mikołaj Marcela. – Warszawa : Muza 2021. W 83900
  27. Jak zachować się w internecie : netykieta i cyberbezpieczeństwo dla najmłodszych / [tekst Alicja Żarowska-Mazur]. – Warszawa : Wydawnictwo Dragon copyright 2019. W 80182
  28. Kompetencje cyfrowe i ich cyfrowy rozwój / Marlena Plebańska. – Warszawa : Difin SA 2021. W 86867
  29. Kompetencje przyszłości : obszary : porozmawiajmy o kompetencjach, wyzwania współczesnej edukacji, kompetencje cyfrowe, kompetencje społeczne nauczycieli / redakcja naukowa Stefan M. Kwiatkowski. – Warszawa : Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji 2020. W 83140
  30. Kształcenie na odległość : podstawy dydaktyki / Józef Bednarek, Ewa Lubina. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2008. W 62899
  31. Liczby w cyfrowym świecie : rozmowy o współczesnej edukacji matematycznej dziecka / redakcja naukowa Tomasz Przybyła. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM 2021. W 83835
  32. Nauczyciel a nowe technologie w szkole / redakcja naukowa Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2018. P 80282, W 80283, W 84585
  33. Nowe cyfrowe dzieciństwo : jak wychowywać dzieci, by radziły sobie w usieciowionym świecie / Jordan Shapiro; przełożyła : Ewa Pater-Podgórna. – Warszawa : Wydawnictwa Mamania 2020. W 82744
  34. Nowe media i technologie cyfrowe w kształceniu polonistów : analiza form i metod stosowania nowych mediów i technologii cyfrowych w akademickim kształceniu polonistów na przykładzie Serwisu Edukacji Interaktywnej Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej UAM w Poznaniu / Mirosław Wobalis. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza 2017. W 78603
  35. Nowe technologie informacyjne w edukacji : niekoniecznie „cyfrowa demencja” / Joanna Adamkiewicz. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2015. W 75929
  36. Patologia cyfrowego dzieciństwa i młodości : przyczyny, skutki, zapobieganie w rodzinach i w szkołach / Stanisław Kozak. – Warszawa : Difin 2014. P 72137, W 72197
  37. Proces uczenia się przed, w trakcie i po pandemii Covid-19 : badanie Vulcan / Sylwia Jaskulska, Barbara Jankowiak, Joanna Sikorska, Michał Klichowski, Hanna Krauze-Sikorska. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM 2021. W 84719
  38. Q edukacji cyfrowej / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska. – Warszawa : Difin 2020. W 82079, W 82442
  39. Seniorzy w bibliotece i ich pierwsze kroki w cyfrowy świat : wybór konspektów zajęć / Marcin Blicharski. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne SBP 2020. W 82444
  40. Środowisko cyfrowe w edukacji polonistycznej na etapie ponadgimnazjalnym / Agnieszka Kopacz ; [Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, Katedra Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego KUL]. – Lublin : Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II : Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II copyright 2017. W 81209
  41. Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji / red. Sergo Kuruliszwili. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls 2014. P 72582
  42. Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji / Tadeusz Barski. – Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego 2006. W 57293,  W 57323
  43. Teorie kształcenia w świecie cyfrowym / Dorota Siemieniecka, Bronisław Siemieniecki. – Kraków : Impuls 2019. W 82235
  44. Twoje dziecko w sieci : przewodnik po cyfrowym świecie dla czasami zdezorientowanych rodziców / Agnieszka E. Taper. – Kraków: Wydawnictwo Literackie 2021. W 84043
  45. Uczeń a współczesne zagrożenia / ks. Michał Drożdż, Danuta Grzesiak-Witek, Paweł Witek. – Lublin : Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II copyright 2019. W 87004
  46. Współczesny człowiek wobec wyzwań: szans i zagrożeń w cyberprzestrzeni : aspekty społeczne – techniczne – prawne / redakcja naukowa Joanna Grubicka, Aneta Kamińska-Nawrot. – Słupsk : Akademia Pomorska w Słupsku 2021. W 84764
  47. Współczesny uczeń a dydaktyka 2.0 / redakcja naukowa Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2018. P 78872, W 78873, W 84584
  48. Wychowanie przy ekranie : jak przygotować dziecko do życia w sieci? / Magdalena Bigaj. – Warszawa : Wydawnictwo WAB 2023. W 87438, W 87661
  49. Zagrożenia cyberprzestrzeni i świata wirtualnego / red. nauk. Józef Bednarek, Anna Andrzejewska. – Warszawa : Difin 2014. W 84982
  50. Zmieniając świat! : edukacja globalna między zyskiem a zbawieniem / Katarzyna Jasikowska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2018. W 79584

 ARTYKUŁY Z CZASOPSIM

  1. Lubelskie Forum Bibliologów, Informatologów i Bibliotekarzy „Edukacja medialna, informacyjna i cyfrowa (nie tylko) w bibliotece” / Renata Malesa, Grażyna Piechota. // Bibliotekarz. – 2022, nr 5, s. 32-35
  2. Aplikacje do wizualizacji pojęć matematycznych / Hanna Basaj. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 1, s. 16-20
  3. Blooket – wykorzystanie quizów w grach edukacyjnych / Hanna Basaj. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 16-18
  4. Co zrobić, żeby czas na lekcji szybko płynął? Kilka słów o metodach aktywizujących / Anna Grzybowska. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 2, s. 21-24
  5. Cyfrowa kreatywność / Katarzyna Polak. // Dyrektor Szkoły. – 2022, nr 10, s. 34-39
  6. Cyfrowe notatki w edukacji wczesnoszkolnej / Dorota Janczak, Renata Rudnicka. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 2, s. 70-73
  7. Cyfrowe pomoce edukacyjne / Agnieszka Lipska. // Dyrektor Szkoły. – 2021, nr 5, s. 6-8 (dodatek „Nowe Technologie”).
  8. Dobre praktyki wykorzystania WEB 2.0 i TIK w edukacji wczesnoszkolnej / Agnieszka Baska. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 37-42
  9. Dodatkowe rozszerzenia w Scratchu / Dariusz Fabicki, Bartłomiej Krowiak. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 1, s. 28-34
  10. Doświadczenie wspomagane techniką cyfrową / Jarosław Biszczuk, Dariusz Brzuska. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 2, s. 66-69
  11. Dwujęzyczne nauczanie przedmiotów przyrodniczych w szkole podstawowej z wykorzystaniem TIK / Anna Grzybowska, dr Artur Stępniak. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 1, s. 11-15
  12. Dyskusja na szczeblu cyfrowym / Katarzyna Polak. // Dyrektor Szkoły. – 2022, nr 6, s. 40-43
  13. Dziedzictwo kulturowe Polski w wirtualnych muzeach / Elżbieta Pryłowska-Nowak. // Geografia w Szkole. – 2023, nr 1, s. 38-42
  14. Edukacja cyfrowa w przedszkolu – czas zacząć! / Ewa Przybysz-Gardyza. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2023, nr 4, s. 40-43
  15. Edukacja cyfrowo rozszerzona / Katarzyna Polak. // Dyrektor Szkoły. – 2023, nr 3, s. 35-41
  16. Empatyczne ścieżki komunikacji z rodzicami : w jaki sposób formułować komunikaty i przekazywać informacje o uczniu podczas spotkania i z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych? / Agnieszka Ludorowska. // Głos Pedagogiczny. – 2022, nr 2-3 (130), s. 69-72
  17. Europejskie ramy kompetencji cyfrowych nauczycieli – kluczowe obszary badania poziomu umiejętności i ich implikacje = The European Framework for the digital competence of educators (DigCompEdu) : key skills evaluation areas and their implications / Małgorzata Jabłonowska, Justyna Wiśniewska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2021, nr 1, s. 49-61
  18. Genially – genialny program do tworzenia interaktywnych materiałów / Marta Wnukowicz. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 19-26
  19. Głuchy telefon (i nie tylko) jako element nowoczesnej lekcji / Bartłomiej Krowiak. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 77-83
  20. Gra (nic) nie ma? : wpływ świata cyfrowego na dzieci / Ewelina Jankowska-Robak. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2023, nr 6, s. 6-9
  21. Internetowe narzędzia dla nauczycieli informatyki i matematyki / Hanna Basaj. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 2, s. 48-53
  22. Jak oceniać uczniów (nie tylko) w czasie pandemii z wykorzystaniem technologii na przykładzie Office 365 / Anna Grzybowska, Janusz S. Wierzbicki. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 2, s. 16-20
  23. Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, korzystając z narzędzi TIK / Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 1, s. 109-11
  24. Jak pomóc młodym ludziom unikać fake newsów i manipulacji mediów? / Marzena Tyl. // Polonistyka. – 2022, nr 3, s. 38-43
  25. Kształcenie cyfrowych specjalistów / Emilia Lipiec-Kuzańska. // Dyrektor Szkoły. – 2023, nr 5, s. 16-18
  26. Kształtowanie kompetencji cyfrowych / Dorota Janczak. // Dyrektor Szkoły. – 2023, nr 1, s. 49-51
  27. Labirynt – historia sukcesów i porażek / Katarzyna Olędzka. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 1, s. 35-40
  28. Laboratoria przyszłości – Multimedia – wiele przydatnych pomysłów, narzędzi i aktywności dla uczniów / Dorota Janczak. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 13-15
  29. Laboratoria przyszłości w szkole – praktyczne wykorzystanie / oprac. Kryspin Brzóski. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 2, s. 92-94
  30. „Laboratorium przyszłości” w rękach małego twórcy / Dorota Janczak. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 2, s. 70-73
  31. Lekcja muzealna online / Izabela Kamińska. // Życie Szkoły. – 2022, nr 2/3, s. 68-69
  32. Literkowy zawrót głowy / Renata Rudnicka. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 1, s. 41-46
  33. Meandry cyfrowej transformacji szkół / Dariusz Stachecki. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 75-79
  34. Micro:bit w akcji, czyli od obserwacji do symulacji / Wanda Jochemczyk, Katarzyna Olędzka. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 46-51
  35. Model rozwoju gotowości instytucji do cyfryzacji procesów uczenia się = Model for the development of institutional readiness for the digitalisation of learning processes / Jolanta Religa. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2022, nr 4, s. 157-166
  36. Modelowanie i druk 3D w nowoczesnej szkole / Bartłomiej Krowiak. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 2, s. 21-27
  37. Mój nauczyciel hiszpańskiego – Internet / Witold Kranas. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 1, s. 21-27
  38. Multimedia i ich rola w nauczaniu fizyki / Elżbieta Kawecka. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 43-48
  39. Narzędzia TIK dla nauczycieli WDŻ / Anna Grzybowska, Małgorzata Witecka. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 2, s. 38-42
  40. Narzędzia WEB 2.0 w nauczaniu i eksperymentowaniu, czyli historia pewnej lekcji biologii w dwóch odsłonach / Renata Sidoruk-Sołoducha. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 49-55
  41. Nauczycielskie „razem” w covidowym i postcovidowym świecie : czyli kilka wspierających idei w niełatwej kwestii relacji w gronie pedagogicznym / Natalia Boszczyk. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 2, s. 99-109
  42. Nauka w epoce cyfrowej / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Życie Szkoły 2022, nr 6, s. 27-30
  43. O doświadczeniach edukacji informatycznej w Polsce, transformacji cyfrowej szkół i kształceniu kompetencji przyszłości / Z Rafałem Lew-Starowiczem, wiceprezesem Zarządu Fundacji EdTech Poland, do niedawna zastępcą dyrektora Departamentu Podręczników, Programów i Innowacji Ministerstwa Edukacji Narodowej rozmawia Grażyna Gregorczyk. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 2, s. 3-12
  44. Obecność i uwaga podczas zajęć online – rozważania o potrzebnie nowych definicji na podstawie badań ankietowych = Attendance and attention during online classes – the need for new definitions based on survey research / Karolina Zioło-Pużuk. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2022, nr 4, s. 167-179
  45. Oceniam, jak to łatwo powiedzieć… / Gabriela Olszowska. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 1, s. 2-7
  46. Ocenianie ukierunkowane na rozwój, wspierające, pomagające się uczyć, diagnozujące / Małgorzata Maraszek. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 1, s. 88-91
  47. Ocenianie w szkole – między wspieraniem a taktem pedagogicznym / Jarosław Michalski. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 1, s. 8-15
  48. Okienka w Pythonie / Jarosław Biszczuk, Agnieszka Samulska. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 2, s. 65-69
  49. Opowiadanie obrazem. Kiedy w szkole warto sięgnąć po komiks? / Anna Krusiewicz. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 31-36
  50. Platforma cyfrowa PAN Biblioteki Kórnickiej / Magdalena Biniaś-Szkopek, Aleksandra Losik-Sidorska. // Wiadomości Historyczne. – 2022, nr 4, s. 46-50
  51. Po co nam ekrany? : o smarfonach i mediach cyfrowych w życiu (nie tylko) młodych osób / Karol Jachymek. // Głos Pedagogiczny. – 2023, nr 4 (139), s. 16-19
  52. Pokazać więcej – zrozumieć lepiej, czyli TIK na lekcjach chemii / Justyna Kamińska. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 56-60
  53. Poprawianie zdjęć online wcale nie jest trudne / Bożena Boryczka. // Biblioteka w Szkole. – 2021, nr 11, dodatek Biblioteka – Centrum Informacji nr 4, s. 7-10
  54. Program „Twoje dane – Twoja sprawa” / oprac. Marta Mikołajczyk, UODO. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 72-74
  55. Programujemy z robotami – Dash i Cue / Bartłomiej Krowiak. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 39-45
  56. Programujemy z robotami – Photon / Bartłomiej Krowiak. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 32-38
  57. Projekty międzynarodowe inspiracją do rozwoju nowoczesnej edukacji / z Elżbietą Kawecką rozmawiają Elżbieta Pryłowska-Nowak i Anna Grzybowska. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 1, s. 5-10
  58. Repozytorium Scientix i inne zasoby online inspiracją do edukacji ekologicznej / Elżbieta Kawecka. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 2, s. 32-37
  59. Roboty nie tylko na informatyce / Agnieszka Borowiecka, Janusz S. Wierzbicki. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 2, s. 43-47
  60. Rozwijanie receptywnych i produktywnych umiejętności językowych z wykorzystaniem narzędzi WEB 2.0 – dobre praktyki / Iwona Gryz. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 8-19
  61. Rozwój technologiczny wyzwaniem dla szkoły i nauczycieli / z Aurelią Michałowską, Mazowieckim Kuratorem Oświaty rozmawia Elżbieta Pryłowska-Nowak. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 1, s. 3-4
  62. Siecioholizm i fonoholizm u dzieci i młodzieży – jak przeciwdziałać uzależnieniu od komputera i telefonu? / Hanna Szepietowska. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 2, s. 82-89
  63. Spacery po drzewie / Agnieszka Samulska. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 56-60
  64. Stacjonarnie, ale cyfrowo / Katarzyna Polak. // Dyrektor Szkoły. – 2022, nr 4, s. 37-41
  65. Sztuczna inteligencja wkroczyła do polskich szkół / Z Tomaszem Hodakowskim, menedżerem ds. sektora edukacji w regionie EMEA, Intel, członkiem Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji rozmawia Grażyna Gregorczyk. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 3-12
  66. Testowanie rozumienia tekstu pisanego w środowisku cyfrowym : na przykładzie języka polskiego jako obcego / Dominika Bucko. // Języki Obce w Szkole. – 2022, nr 3, s. 37-44
  67. Tinkercad – symuluj i twórz / Jarosław Biszczuk, Agnieszka Samulska. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 52-55
  68. Tworzymy animację / Agnieszka Borowiecka. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 2, s. 74-78
  69. Uczeń XXI wieku / Aleksandra Kubala-Kulpińska. // Życie Szkoły. – 2022, nr 4, s. 4-8
  70. Warto wiedzieć. Kamera i smartfon / UODO, oprac. Michał Grześlak. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 1, s. 53-55
  71. Wartość WEB 2.0 tworzą użytkownicy / Elżbieta Pryłowska-Nowak. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 2-7
  72. WCAG – nie taki diabeł straszny… / Beata Rząca. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 3, s. 89-95
  73. Wprowadź współczesną edukację w swojej szkole, zacznij od informatyki / Ewa Gąsienica-Samek. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 2, s. 58-65
  74. Wybrane słowniki internetowe, korpusy językowe i narzędzia cyfrowe pomocne w nauczaniu zdalnym / Katarzyna Ostrowska. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2021/2022, nr 2, s. 133-148
  75. Zabawy nie tylko z komputerem – na papierze i na ekranie / Agnieszka Borowiecka, Renata Rudnicka. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 61-66
  76. Zadanie międzyprzedmiotowe w nauce zdalnej, jako przykład korelacji w kształceniu zawodowym – case study / Bartosz Kiszewski. // W Cyfrowej Szkole. – 2021, nr 2, s. 74-81
  77. Zanim rakieta wyruszy w kosmos – zagrajmy razem / Zespół Projektu Future Space w OEIiZK. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 27-31
  78. Zastosowanie gier i materiałów cyfrowych w podejściu CLIL za zajęciach językowych dla dzieci i młodzieży / Joanna Rudzińska-Warzecha. // Języki Obce w Szkole. – 2023, nr 1, s. 75-80
  79. Zastosowanie VR / AR / gier w kształceniu i egzaminach zawodowych / Bartosz Kiszewski. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 3, s. 67-71
  80. Zastosuj clilstore.eu i pracuj metodą webquestu / Justyna Kaminska, Renata Sidoruk-Sołoducha. // W Cyfrowej Szkole. – 2022, nr 2, s. 28-31

Oprac. Małgorzata Stepnowska

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót