JĘZYK POLSKI JAKO OBCY

Zestawienie bibliograficzne w wyborze książek i artykułów z czasopism dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce.

KSIĄŻKI

  1. Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego / Przemysław E. Gębal, Władysław T. Miodunka. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2020. W 83521
  2. Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego : konteksty – dylematy – trendy / pod redakcją Anny Seretny i Ewy Lipińskiej. – Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas copyright 2021. W 85132
  3. „Gdybym znał dobrze język polski…” : (wybór tekstów z ćwiczeniami do nauki gramatyki polskiej dla cudzoziemców) / Marek Gołkowski, Anna Kiermut, Maria Kuc, Małgorzata Majewska-Meyers. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego 2018. W 80160
  4. Gry i zabawy językowe : język polski jako obcy / Ewa Kołaczek. – Kraków : Prolog Szkoła Języków Obcych 2019. W 80075
  5. Ilustrowany słownik ukraińsko-polsko-angielski = Ilûstrovanij ukraïnsʹko-polʹsko-anglijsʹkij slovnik / opracowanie haseł Agnieszka Strusińska, Karolina Gogolewska, Kateryna Kononenko, Magdalena Tarczyńska ; ilustracje Ewa Trybuła-Kiernicka, Piotr Kiernicki. – Warszawa : Przedsiębiorstwo Handlowo-Wydawnicze Arystoteles Matusiak Marek Sp.j. 2022. W 86401
  6. Jak to łatwo powiedzieć… : ćwiczenia komunikacyjne dla początkujących : poziom A1 i A2 / Danuta Gałyga. – Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS 2017. W 84194
  7. Kształcenie umiejętności pisania w dydaktyce języka polskiego jako obcego / Ewa Lipińska. – Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas cop. 2023. W 87042
  8. Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego / pod red. Jana Lewandowskiego. – Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe 1980. W 25803
  9. Mój pierwszy elementarz : polsko-ukraiński : czytamy metodą sylabową = mìj perwij bukwar : pol’s’ko-ukraïnc’kij : čitaêmo pol’s’koû po skladah / [autorka części polskiej Alicja Karczmarska-Strzebońska ; tłumaczenie i opieka merytoryczna Nataliâ Kudina, Oksana Felec’ka ; redakcja Agnieszka Antosiewicz]. – Kraków : Greg [2022]. P 85029, W 85028
  10. Od mediów przekazu do mediów uczestniczenia : transmisja i nauczanie języków mniejszościowych / red. Robert Dębski. – Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas cop. 2008. W 64977
  11. Pisać jak z nut : podręcznik rozwijający sprawność pisania : dla obcokrajowców na poziomie B1+/B2 / Ewa Lipińska, Elżbieta Grażyna Dąmbska. – Kraków : Uniwersitas cop. 2016. W 76956
  12. Planowanie lekcji języka obcego : podręcznik i poradnik dla nauczycieli języków obcych / Iwona Janowska. – Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas cop. 2010. W 67283
  13. Po polsku? Tak! : przewodnik dla nauczyciela / Aneta Lica i Zenon Lica ; opracowanie gier i zabaw Katarzyna Rukojć. – [Gdańsk] : Wydawnictwo Harmonia [2020]. W 82713
  14. Po polsku? Tak! : przewodnik dla nauczyciela / Aneta Lica i Zenon Lica ; opracowanie gier i zabaw Katarzyna Rukojć. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2022. W 85986
  15. Polish doesn’t bite! / [author Iwona Lewandowska ; illustrations Kamila Stankiewicz]. – Warszawa : Wydawnictwo Edgard 2011. W 84848
  16. Polski krok po kroku : junior : seria podręczników do nauki języka polskiego jako obcego. 1 / Iwona Stempek, Paulina Kuc, Małgorzata Grudzień. – Kraków : Glossa, Polish Language School 2015. P 85712
  17. Polski krok po kroku : junior : seria podręczników do nauki języka polskiego jako obcego : [podręcznik nauczyciela]. 1 / Iwona Stempek, Paulina Kuc, Małgorzata Grudzień. – Kraków : Glossa, Polish Language School – Polish-courses.com 2016. W 85088
  18. Polski krok po kroku : junior : seria podręczników do nauki języka polskiego jako obcego : zeszyt ćwiczeń. 1 / Iwona Stempek, Paulina Kuc, Małgorzata Grudzień. – Kraków : Glossa, Polish Language School – Polish-courses.com 2016. W 85089
  19. Polski krok po kroku : seria podręczników do nauki języka polskiego dla obcokrajowców : poziom A2 / Iwona Stempek, Anna Stelmach – Kraków : Polish-courses.com 2020. P 86312, W 86313
  20. Polski, krok po kroku : seria podręczników do nauki języka polskiego dla obcokrajowców : poziom 1 / Iwona Stempek, Anna Stelmach, Sylwia Dawidek, Aneta Szymkiewicz. – Kraków : Polish-courses.com 2020. P 86157, W 85191, W 86142
  21. Powiedz to po polsku [Druk towarzyszący] : ćwiczenia rozwijające sprawność rozumienia ze słuchu = Say it the Polish way / Katarzyna Drwal-Straszakowa, Waldemar Martyniuk ; [tłumaczenie Bogusław Potok]. – Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas copyright 2021. DZS 2407 – druk DZS
  22. Razem po polsku [Druk towarzyszący] : podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego : poziom A2 / Dorota Bednarska, Joanna Machowska, Urszula Majcher-Legawiec, Agnieszka Rabiej ; koncepcja metodyczna Iwona Janowska ; [rysunki Paweł Kołodziejski]. – Kraków : Wydawnictwo Avalon 2021. DZS 2408 – Podręcznik DZS
  23. Razem po polsku [Druk towarzyszący] : zeszyt ćwiczeń do nauki języka polskiego jako obcego : poziom A2 / Dorota Bednarska, Joanna Machowska, Urszula Majcher-Legawiec, Agnieszka Rabiej ; koncepcja metodyczna Iwona Janowska ; [rysunki Paweł Kołodziejski]. – Kraków : Wydawnictwo Avalon 2021. DZS 2408 – Ćwiczenia DZS
  24. Słownik angielsko-ukraińsko-polski / Mariola Świkszcz-Kobyłecka, Tatiana Bobkowa, Asia Bobkowa ; język angielski pod redakcją Michelle Plant. – Toruń ; Kijów : Martom copyright © 2022. P 85843
  25. Sprawności przede wszystkim : materiały z konferencji Sekcji Glottodydaktycznej Stowarzyszenia „Bristol” Polskich i Zagranicznych Nauczycieli Kultury Polskiej i Języka Polskiego jako Obcego (Kraków, 18-19 marca 2005) / red. Anna Seretny, Ewa Lipińska. – Kraków : Universitas cop. 2006. W 57203
  26. Ukraïns’ko-pol’c’kij slovnik dlâ dìtej = Słownik obrazkowy ukraińsko-polski dla dzieci. – Konin : Books 2022. P 85844
  27. W poszukiwaniu nowych rozwiązań : dydaktyka języka polskiego jako obcego u progu XXI wieku / pod red. Władysława T. Miodunki i Anny Seretny. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego cop. 2008. W 67631

ARTYKUŁY Z CZASOPSIM

  1. Chińscy uczniowie w polskiej szkole / Anna Mikulska. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 4, s. 33-41
  2. Co kryje się w słowie obcy? Z zagadnień nauczania języka polskiego jako obcego / Anna Dąbrowska. // Poradnik Językowy. – 2010, nr 10, s. 21-34
  3. Co przyszli lektorzy języka polskiego jako obcego wiedzą o czasowniku? / Magdalena Karasek, Mateusz Gaze. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 2, s. 55-59
  4. Co rośnie na łące w Polsce, czyli nauczanie cudzoziemców polszczyzny za pomocą treści przedmiotowych / Ewa Moszczyńska. // Języki Obce w Szkole. – 2023, nr 1, s. 43-49
  5. Code-mixing – zakłócony proces komunikacji czy przejaw funkcjonalnego użycia języka? / Joanna Botwin. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 23-34
  6. Czant edukacyjny i piosenka edukacyjna jako przykłady zastosowania drylu językowego na zajęciach z języka obcego / Anna Pryszczepko-Kosińska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 5, s. 22-25
  7. Czego potrzebuje współczesna szkoła wielokulturowa? : polszczyzna jako język szkolnej edukacji – refleksje nauczycieli oddziału przygotowawczego / Anna Mikulska. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 1, s. 61-66
  8. „Cześć! Jestem Tom”, czyli nauka mówienia w języku polskim dla obcokrajowców. Propozycja lekcji dla początkujących / Patrycja Kubicha. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 49-66
  9. Czy tak bardzo inne? O zdalnym nauczaniu polskiej gramatyki w grupach wschodniosłowiańskich / Dominika Izdebska-Długosz. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2021/2022, nr 2, s. 71-83
  10. Dobry start uczniów z doświadczeniem migracji / Beata Katarzyna Jędryka. // Języki Obce w Szkole. – 2022, nr 2, s. 29-46
  11. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb uczniów z doświadczeniem migracji : propozycja programu nauczania dla oddziału przygotowawczego / Dominika Bucko, Anna Mikulska. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 4, s. 43-48
  12. Edukacja w warunkach wielokulturowości i wielojęzyczności – jak ją skutecznie wdrażać? / Adriana Kloskowska. // Polonistyka. – 2022, nr 4, s. 16-19
  13. Egzamin certyfikowany z języka polskiego jako obcego na poziomie B1 : analiza materiałów przygotowawczych / Małgorzata Banach. // Języki Obce w Szkole. – 2022, nr 3, s. 45-53
  14. Egzamin(y) z języka polskiego jako obcego na poziomie GCSE w Wielkiej Brytanii / Maksi Anna Kozińska. // Języki Obce w Szkole. – 2021, nr 3, s. 55-62
  15. Etykieta językowa zawarta w podręcznikach do nauki języka polskiego jako obcego / Sebastian Taboł. // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 3, s. 22-33
  16. Film jako tekst kultury na zajęciach z języka polskiego jako obcego. Na przykładzie filmu „Ostatnia rodzina” / Agnieszka Potyrańska. // Języki Obce w Szkole. – 2021, nr 3, s. 105-117
  17. Film w edukacji językowej i kulturowej obcokrajowców / Dorota Tomczuk. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 2, s. 27-30
  18. Grzeczność i gościnność w „Panu Tadeuszu” Adama Mickiewicza : scenariusz zajęć dla uczniów polskich i ukraińskich / Katarzyna Włodkowska. // Polonistyka. – 2022, nr 4, s. 42-44
  19. Instrumenty promocji polszczyzny w świecie : spotkania polonistyk trzech krajów – Chiny, Korea, Japonia / Piotr Kajak. // Poradnik Językowy. – 2021, z. 5, s. 72-9
  20. Interaktywny program edukacyjny KIKUS digital do nauki języków dla najmłodszych : propozycja zastosowania / Justyna Hryniewicz. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 1, s. 81-86
  21. Internetowe materiały do nauki języka polskiego jako obcego dostępne w Chinach / Huiling Zhang. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2021/2022, nr 2, s. 109-117
  22. Jak efektywnie rozwijać sprawności językowe dzieci, wykorzystując teksty literackie / Małgorzata Małyska. // Języki Obce w Szkole. – 2020, nr 2, s. 107-112
  23. Jak krok po kroku realizować kształcenie polonistyczne uczniów z doświadczeniem migracyjnym – poradnik praktyka z propozycją ćwiczeń / Agnieszka Tomasik. // Polonistyka. – 2022, nr 3, s. 15-19
  24. Jak oswoić „Obcego na mojej kanapie?” : lekcja języka polskiego jako obcego dla uczniów różnojęzycznych z wykorzystaniem fragmentów filmu dokumentalnego Grzegorza Brzozowskiego / Justyna Hanna Budzik. // Polonistyka. – 2022, nr 4, s. 32-35
  25. Jak uczyć w grupach heterogenicznych? : poradnik metodyczny dla nauczycieli języków obcych (na przykładzie polszczyzny) / Ewa Lipińska, Anna Serenty. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 4, s. 105-108
  26. Język polski językiem obcym. O problemach językowych wśród uczących się języka polskiego jako języka obcego / Marzena S. Wysocka. // Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 5, s. 61-64
  27. Język polski odziedziczony w Paryżu, czyli o lekcjach przygotowujących do francuskiej matury z polskiego / Weronika Sowa. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 4, s. 27-32
  28. Klub Dyskusyjny „W mieście” : konspekt zajęć języka polskiego jako obcego dla uczniów rosyjsko- i ukraińskojęzycznych / Dominika Lewandowska. // Polonistyka. – 2022, nr 4, s. 40-41
  29. Komunikacja ukierunowana na ucznia – formy sprzyjające rozwijaniu kompetencji komunikacyjnej / Monika Żelazna. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 103-111
  30. Koncepcje kształcenia polonijnego Polaków na Ukrainie / Viktoriya Vakhovska, Daria Vakhovska. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 123-137
  31. Kształcenie kompetencji literackiej na lekcjach języka polskiego jako obcego, czyli rzecz wyobraźni / Tamara Czerkies. // Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 3, s. 52-58
  32. „Ku wielokulturowej szkole w Polsce” : pakiet edukacyjny z programem nauczania języka polskiego jako drugiego dla I, II, III etapu edukacyjnego (w szkołach m. st. Warszawy) / Przemysław E. Gębal. // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 3, s. 68-71
  33. Metoda JES-PL : nauczanie języka edukacji szkolnej uczniów z doświadczeniem migracji / Małgorzata Pamuła-Behrens, Marta Szymańska. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 2, s. 5-10
  34. Miejsce języka polskiego w życiu dziecka wielojęzycznego / Marta Kędzia. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2022/2023, nr 2, s. 23-32
  35. Na ratunek (wy)mowie / Aleksandra Stolarczyk. // Remedium. – 2022, nr 3, s. 11-14
  36. Nauczanie języka polskiego jako drugiego w świetle założeń dydaktyki konstruktywistycznej. Autorski model glottopedagogiczny / Przemysław Gębal, Monika Nawracka. // Niebieska Linia. – 2019, nr 3, s. 54-67
  37. Nauczanie języka polskiego jako obcego dzieci z doświadczeniem migracji / Dominika Izdebska-Długosz. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 7-22
  38. Nauczanie polszczyzny jako języka obcego w historii języka polskiego / Anna Dąbrowska. // Język Polski. – 2018, nr 2, s. 22-41
  39. Nauka języka polskiego jako obcego / Dorota Janczak. // Dyrektor Szkoły. – 2022, nr 9, s. 42-44
  40. Nauka języka polskiego jako obcego / Emilia Lipiec-Kuzańska. // Dyrektor Szkoły. – 2023, nr 2, s. 82-85
  41. Nauka poprzez zabawę. Metody nauczania języka polskiego jako języka obcego w szkole podstawowej / Anita Skóra. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 93-106
  42. Nie tylko ortografia : wybrane problemy kształcenia odmiany pisanej języka w nauczaniu dzieci z doświadczeniem migracyjnym w polskich szkołach / Agnieszka Rypel. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 2, s. 11-17
  43. O kilku pomysłach dydaktycznych wykorzystania naturalnej sytuacji komunikacyjnej w kształceniu studentów cudzoziemskich / Ewa Badyda, Ewa Kurlenda. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 4, s. 79-83
  44. O lekturze wiersza „Ta sama płyta” Janusza St. Pasierba na lekcjach języka polskiego jako obcego / Aneta Lewińska, Ewa Rogowska-Cybulska. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 1, s. 39-42
  45. O świadomości fonetycznej osób udostępniających w serwisie YouTube materiały dla obcokrajowców uczących się języka polskiego / Ewa Bodyda. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 2, s. 43-48
  46. O trudnościach związanych z przyswajaniem słownictwa specjalistycznego przez cudzoziemców / Michalina Rittner. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 2, s. 31-37
  47. Po nitce do kłębka, czyli jak zaplanować efektywne nauczanie języka polskiego jako obcego (na podstawie doświadczeń w pracy z uczniami ukraińskimi) / Joanna Gałwiaczek. // Polonistyka. – 2022, nr 4, s. 11-15
  48. „Polski krok po kroku” jako źródło zadań rozwijających świadomość językową związaną z przymiotnikami / Piotr Raczyński. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 79-92
  49. Pomoce Montessori w nauczaniu języka polskiego jako obcego / Ewa Piotrowska-Rola, Marzena Porębska. // Języki Obce w Szkole. – 2020, nr 1, s. 73-79
  50. Popkultura i media społecznościowe na lekcjach języka polskiego jako obcego / Katarzyna Furmaniak, Adrianna Olkowska. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 4, s. 67-71
  51. Praca z dziećmi cudzoziemskimi w polskiej szkole : metody działania i własne doświadczenia / Alina Szulgan. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 4, s. 55-59
  52. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej. Propozycja metodyczna dla nauczycieli języka polskiego jako obcego na poziomie A1/A2 / Monika Żelazna. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 67-77
  53. Rozwijanie kompetencji narracyjnej dziecka dwujęzycznego w Polsce a jego sukces edukacyjny : porównawcze studium przypadku / Barbara Kyrc. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 4, s. 85-92
  54. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów prasowych i samodzielności uczących się jako użytkowników mediów na lekcji języka obcego / Joanna Górecka. // Języki Obce w Szkole. – 2021, nr 3, s. 63-70
  55. Scenariusz: Uczeń z doświadczeniem migracji – blaski i cienie życia na obczyźnie / Aleksandra Stolarczyk, Ivanna Bachynska. // Remedium. – 2022, nr 12, s. 14-17
  56. Specyfika systemów leksykalnych języka polskiego jako obcego / Krystyna Kacprowska. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 69-84
  57. Spotkania z kulturą polską na dodatkowych lekcjach języka polskiego dla uczniów powracających z emigracji / Katarzyna Stankiewicz, Anna Żurek. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 4, s. 10-17
  58. Status języka polskiego jako drugiego oraz obcego w polskiej szkole / Beata Katarzyna Jędryka. // Poradnik Językowy. – 2014, nr 10, s. 42-54
  59. Strategie konwersacyjne w nauczaniu języka polskiego jako obcego na poziomie progowym / Izabela Wieczorek. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 1, s. 87-93
  60. Studenci chińscy i lektorzy języka polskiego jako obcego: trudności w interakcjach / Paulina Oczko. // Języki Obce w Szkole. – 2020, nr 3, s. 51-56
  61. Środowisko rodzinne w nauczaniu języka polskiego jako obcego / Anna Król. // Język Polski w Gimnazjum. – 2012/2013, nr 4, s. 62-67
  62. Tempo czytania rodzimych i nierodzimych użytkowników polszczyzny / Tomasz Moździerz. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 4, s. 79-85
  63. Ten Inny – swój czy obcy? Reportaż literacki jako narzędzie rozwijania kompetencji międzykulturowej w szkole ponadpodstawowej / Katarzyna Frukacz. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2020/2021, nr 1, s. 21-34
  64. Terapeutyczna rola literatury. Wokół książki Ulfa Starka „Chłopiec, dziewczynka i mur…” : inspiracje dydaktyczne / Klaudia Mucha-Iwaniczko. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 4, s. 61-65
  65. Testowanie rozumienia tekstu pisanego w środowisku cyfrowym : na przykładzie języka polskiego jako obcego / Dominika Bucko. // Języki Obce w Szkole. – 2022, nr 3, s. 37-44
  66. Trudności w opanowaniu odmiany liczebników w nauczaniu języka polskiego jako obcego na przykładzie studentów ukraińsko- i rosyjskojęzycznych / Olha Popova. // Poradnik Językowy. – 2021, z. 5, s. 23-3
  67. Trzeba mierzyć wysoko! : Stanisław Lem na zajęciach języka polskiego jako obcego / Iwona Grodź. // Polonistyka. – 2022, nr 4, s. 5-10
  68. Typowe błędy osób rosyjsko- i ukraińskojęzycznych w nauce języka polskiego jako obcego – jak ich unikać? / Dominika Lewandowska. // Polonistyka. – 2022, nr 4, s. 25-28
  69. Uczeń reemigrant w polskiej szkole – teoria a praktyka : studium przypadku / Anna Peza, Grażyna Przechodzka. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 4, s. 19-26
  70. Uczeń wschodniosłowiański w polskiej szkole jako wyzwanie glottodydaktyczne / Dominika Izdebska-Długosz. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 113-128
  71. Uczeń z doświadczeniem migracyjnym w szkole polskiej i irlandzkiej / Wioletta Hajduk-Gawron. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 2, s. 19-25
  72. W 90 minut dookoła języka polskiego / Izabela Czerniejewska, Julia Karczewska. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 4, s. 73-77
  73. Wariacje frazeologiczne : jak nie kiwnąć palcem w bucie i mieć olej w głowie : scenariusz lekcji dotyczącej frazeologii dla uczniów polskich i ukraińskich / Katarzyna Włodkowska. // Polonistyka. – 2022, nr 4, s. 45-47
  74. Wątek kultury ludowej w nauczaniu języka polskiego jako obcego / Alicja Trukszyn. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 23-40
  75. Witajcie w skali mega : z pamiętnika nauczyciela języka polskiego jako języka obcego w mieście Meksyk / Łukasz Grodziński. // Polonistyka. – 2015, nr 5, s. 46-50
  76. Wpływ certyfikacji na jakość nauczania języka polskiego jako obcego / Władysław T. Miodunka. // Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 4, s. 38-43
  77. Współczesny polonista jako (nie)świadomy terapeuta / Katarzyna Nogieć. // Języki Obce w Szkole. – 2011/2012, nr 1, s. 7-12
  78. Wykorzystanie literatury w procesie nauczania języka polskiego jako obcego (na podstawie doświadczeń z uczniami z Ukrainy) / Katarzyna Włodkowska. // Polonistyka. – 2022, nr 4, s. 29-31
  79. Wykorzystanie multimedialnych kart pracy w nauczaniu języka polskiego / Mateusz Wysocki. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2021/2022, nr 2, s. 73-87
  80. Wykorzystywanie podręcznika „Po polsku po Polsce” w nauczaniu chińskich studentów języka polskiego jako obcego / Huiling Zhang. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2021/2022, nr 1, s. 107-121
  81. Zacznij od A : wskazówki i zadania na dobry początek lekcji z uczniami obcojęzycznymi / Aleksandra Dobke. // Polonistyka. – 2022, nr 4, s. 48-52
  82. Zmora lektora : czyli jak kształcić kompetencje językowe u uczniów o zróżnicowanym poziomie językowym / Dorota Połatyńska. // Polonistyka. – 2022, nr 4, s. 53-57
  83. Zrozumieć A-level Polish, czyli o angielskiej maturze z języka polskiego jako obcego / Maksi Anna Kozińska. // Języki Obce w Szkole. – 2022, nr 2, s. 107-116

Oprac. Małgorzata Stepnowska

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót