Wsparcie dzieci i dorosłych w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19

Wsparcie dzieci i dorosłych w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią
COVID-19
Zestawienie bibliograficzne książek i artykułów z czasopism dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce.

Książki

  1. Człowiek w obliczu pandemii : psychologiczne i społeczne uwarunkowania zachowań w warunkach kryzysu zdrowotnego / Małgorzata Kossowska, Natalia Letki, Tomasz Zaleśkiewicz, Szymon Wichary ; wprowadzenie Jerzy Duszyński ; Piotr Kłodkowski, Anna Siewierska-Chmaj, Jarosław Górniak, Seweryn Krupnik, Maciej Koniewski. – Sopot : Smak Słowa, 2020. Sygn. W 83514
  2. Jak dbać o siebie w kryzysie? : poradnik nie tylko na czas globalnej pandemii / Małgorzata Taraszkiewicz, Zofia Nalepa. – Poznań : Święty Wojciech Wydawnictwo, © 2020. Sygn. W 82737
  3. Jak wspierać dzieci w kryzysie? : poradnik dla rodziców nie tylko na czas globalnej pandemii / Małgorzata Taraszkiewicz, Zofia Nalepa. – Poznań : Święty Wojciech Wydawnictwo, © 2020. Sygn. W 82694
  4. Koronawirus : wszystko, co musisz wiedzieć, żeby się zabezpieczyć / Ewa Krawczyk. – Bielsko- Biała : Wydawnictwo Pascal, 2020. Sygn. W 81531
  5. Nauczanie hybrydowe w okresie czasowego zawieszenia zajęć podczas epidemii / [redakcja merytoryczna Lidia Marciniak, Elżbieta Piotrowska-Albin]. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2020. Sygn. W 82347
  6. Niepewność : rozmowy o strachu i nadziei / Agnieszka Jucewicz, Tomasz Kwaśniewski. – Warszawa : Wydawnictwo Agora, 2020. Sygn. W 83351
  7. Prawa i wolności w stanie epidemii / Stanisław Trociuk. – Warszawa : Wolters Kluwer 2021. Sałbut. – Warszawa : PWN, 2020. Sygn. W 83230
  8. Uchwały, regulaminy i procedury szkolne : kompendium prawa wewnątrzszkolnego / [autor: Małgorzata Celuch ; procedury z zakresu bezpieczeństwa w szkole w czasie pandemii koronawirusa opracowała Bożena Winczewska]. – Warszawa : Wydawnictwo Wiedza i Praktyka sp. z o.o., copyright 2020. Sygn. W 82462

Artykuły z czasopism

  1. A po co komu relacje? / Marta Matuszewska. // Meritum. – 2021, nr 2, s. 110-115
  2. Bohaterowie Grimmowskich baśni i Covid-19, czyli „KoronaBajki” w dobie pandemii / Dorota Sadowska. // Guliwer. – 2021, nr 1, s. 30-45
  3. Budowanie poczucia wspólnoty / Tomasz Garstka. // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 10, s. 58
  4. Buduj na wartościach i marzeniach młodzieży / rozmowa z Leszkiem Szawińskim, pedagogiem i profilaktykiem, laureatem nagrody „Złote Ogniwo” dla Profilaktyka Roku w konkursie Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej. Rozmawiała Monika Pilch. // Remedium. – 2021, nr 3, s. 8-10
  5. COVID-19 – o lęku przed nieznanym / Anna Naruszewicz. // Remedium. – 2020, nr 4, s. 6-8
  6. COVID-19 a depresja u sportowców / Oskar Hejmowski. // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2021, nr 2, s. 50-53
  7. COVID-19 a sytuacja przedszkola. Najnowsze wytyczne / Beata Patoleta. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2020, nr 12 (116), s. 6-10
  8. COVID-19 a wykluczenie cyfrowe seniorów / Jacek Prądziński. // Poradnik Bibliotekarza. – 2021, nr 1, s. 5-6
  9. Diagnoza dzieci i młodzieży w poradniach psychologiczno-pedagogicznych w czasie pandemii COVID-19 / Mariusz Wielebski. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2020, nr 1, s. 43-50
  10. Dwa światy – jedna rzeczywistość : zdalna edukacja i powrót do szkoły „pod lupą” praktyków / Hanna Drzewiecka-Krawczyk, Agnieszka Baska. // Meritum. – 2021, nr 2, s. 91-98
  11. Dziecko, edukacja i pandemia – wybrane refleksje matki – pedagoga / Katarzyna Sadowska. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2020/2021, nr 1, s. 43-58
  12. Dziecko w czasach zarazy : rozmowa z doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii, Magdaleną Śniegulską / rozm. przepr. Kinga Bartkowiak. // Życie Szkoły. – 2020, nr 5, s. 10-14
  13. Emocje dzieci w sytuacji kryzysu epidemiologicznego : bajkoterapia w odpowiedzi na strach przed wirusem / Monika Litwinow. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 4/5, s. 24-28
  14. Etyczne podejmowanie decyzji w obliczu COVID-19 / przygotowane prze Kathryn Conley Wehrmann. // Praca Socjalna. – 2020, nr 2, s. 19-22
  15. Funkcjonowanie szkół w czasie pendemii – wnioski po pierwszych tygodniach działalności / Janusz Brzozowski. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2020, nr 12 (107), s. 13-18
  16. Jak sobie radzić z pandemicznym stresem / Melinda Wenner Moyer. // Świat Nauki. – 2021, nr 4, s. 32-37
  17. Jak żyć w czasach pandemii i nie zwariować? / Sylwia Pawłowska. // Remedium. – 2020, nr 4, s. 2-5
  18. Jaką lekcją jest doświadczenie epidemii COVID-19? / Kinga Kuszak. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2020/2021, nr 1, s. 9-23
  19. Kryzys epidemiczny w szkole – dynamika i konsekwencje / Aleksandra Kubala-Kulpińska. // Głos Pedagogiczny. – 2020, nr 9 (118), s. 55-58
  20. Kształcenie w przedszkolu, czasami na odległość / Beata Kozłowska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 10, s. 6-9
  21. Minimalizowanie ryzyka zakażenia się koronawirusem SARS-CoV-2 : wskazówki dla szkół / Barbara Woynarowska. // Remedium. – 2021, nr 4, s. 2-5
  22. Moje dziecko (nie) idzie do szkoły – refleksja na temat przekraczania progu szkolnego w dobie pandemii / Anna Ratajczak. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2020/2021, nr 1, s. 59-63
  23. Myślmy o sobie dobrze! / z Tomaszem Bilickim rozmawiała Kinga Bartkowiak. // Głos Pedagogiczny. – 2021, nr 3 (123), s. 10-13
  24. Nie taki straszny lęk : jak wspierać dzieci, kiedy się boją? / Agnieszka Ludorowska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 4/5, s. 33-36
  25. „Niecodzienna codzienność” ucznia w początkach pandemii – z doświadczeń pięcioklasistów / Małgorzata Dankowska-Kosman. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2021, nr 4, s. 32-40
  26. Odpowiedzialność za najmłodszych – nie tylko w dobie pandemii / Katarzyna Kulesza. // Niebieska Linia. – 2020, nr 3, s. 6-9
  27. Opowieści, które wspierają w traumie / Katarzyna Schier. // Charaktery. – 2021, nr 3, s. 36-41
  28. Organizacja pracy przedszkola w czasach pandemii / Janusz Brzozowski. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2020, nr 6 (113), s. 18-23
  29. Organizacja pracy szkoły w czasach pandemii / Janusz Brzozowski. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2020, nr 9 (104), s. 23-28
  30. Osoby starsze w okresie izolacji spowodowanej pandemią Covid-19 (komunikat z badań) / Elżbieta Subocz, Katarzyna Ratuszyńska. // Praca Socjalna. – 2021, nr 2, s. 41-57
  31. Oswoić strach / Magdalena Śniegulska. // Remedium. – 2020, nr 4, s. 9-11
  32. Plan pomocy potrzebny od zaraz : sytuacja kobiet w kryzysie spowodowanym COVID-19 / Paulina Szczupaczyńska. // Niebieska Linia. – 2020, nr 2, s. 9-10
  33. Pomaganie osobom stosującym przemoc w czasie pandemii / Dorota Dyjakon. // Niebieska Linia. – 2020, nr 4, s. 21-23
  34. Program profilaktyczny SPINACZ jako wsparcie młodzieży w czasie pandemii / Maja Łoś, Andrzej Koc, Fundacja Wychowanie w Dialogu. // Meritum. – 2021, nr 2, s. 65-77
  35. Przygotowanie do egzaminów w warunkach pandemicznych : jak wspierać uczniów? / Agnieszka Ludorowska. // Głos Pedagogiczny. – 2021, nr 3 (123), s. 36-40
  36. Psychologiczne skutki pandemii / Tomasz Garstka. // Dyrektor Szkoły. – 2021, nr 5, s. 57-58
  37. Psychospołeczne skutki e-szkoły / Maciej Frasunkiewicz. // Dyrektor Szkoły. – 2021, nr 8, s. 43-45
  38. Rozmowa w świecie nowych technologii i pandemii koronawirusa / Joanna Pruban. // Remedium. – 2021, nr 4, s. 16-17
  39. Rozmowa ze sceptycznym uczniem / Tomasz Garstka. // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 10, s. 57
  40. Rozwój przedszkolaka w domu : o realizacji zadań z podstawy programowej poza przedszkolem / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 4/5, s. 29-32
  41. Samopoczucie w e-szkole i jakość życia młodzieży w warunkach pandemii / Agnieszka Buczak. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2021, nr 7, s. 29-40
  42. Sceny rodzinne w czasach pandemii / Anna Maria Nowakowska. // Niebieska Linia. – 2021, nr 1, s. 12-13
  43. Seniorzy i ich funkcjonowanie fizyczne, psychiczne i społeczne : uwagi na marginesie pandemii COVID-19 / Anna Sanecka. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2020, nr 2, s. 60-70
  44. Skutki uboczne izolacji społecznej u dzieci i młodzieży / Jolanta Kmita. // Remedium. – 2020, nr 9, s. 12-14
  45. Terapia w czasie zarazy / Storrada Grabińska-Ujda. // Terapia Uzależnienia i Współuzależnienia. – 2020, nr 3, s. 12-13
  46. Uczeń niepełnosprawny w wirtualnej rzeczywistości : wyzwania i efektywność zdalnego kształcenia uczniów z trudnościami rozwojowymi w czasie pandemii Covid-19 / Anna Zgrzebniak. // Meritum. – 2021, nr 2, s. 82-90
  47. Udzielanie wsparcia rodzicom w czasie ograniczenia funkcjonowania szkół / Małgorzata Łoskot. // Polonistyka. – 2020, nr 3/4, s. 51-53
  48. Udzielanie wsparcia rodzicom w czasie ograniczenia funkcjonowania szkół / Małgorzata Łoskot. // Biologia w Szkole. – 2020, nr 3/4, s. 30-32
  49. Wsparcie teraz najważniejsze / Agnieszka Litwa-Janowska ; rozm. AL. // Terapia Uzależnienia i Współuzależnienia. – 2020, nr 2, s. 12-14
  50. Wychowanie w dobie pandemii / Tomasz Garstka. // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 10, s. 55-56
  51. Wyobcowanie i samotność w obliczu zjawiska pandemii wśród uczestników warsztatów terapii zajęciowej / Żaneta Krzywoń. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2020, nr 2, s. 32-40
  52. Zagrożenia bezpieczeństwa dziecka we współczesnym świecie- wybrane problemy / Tomasz Sadowski. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2020/2021, nr 1, s. 25-42
  53. Zdalnie, w trosce o relacje i dobrostan uczestników : o pracy w dziennych formach wsparcia w czasie pandemii / Katarzyna Stec, Aleksandra Dylejko. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2020, nr 1, s. 34-42
  54. Żeby czuli się bezpiecznie – uczniowie w sytuacji pandemii koronawirusa / Adriana Kłoskowska. // Polonistyka. – 2020, nr 3/4, s. 55-58
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót